ערב הבחירות

בכיר סעודי: נורמליזציה, רק עם מדינה לפלסטינים

ד"ר נוואף עוביד, בכיר סעודי המקורב להנהגה הסעודית, פרסם מאמר ב'אל קודס' בו הצהיר כי אין סיכוי שסעודיה תכיר בישראל טרם מושגת התקדמות ממשית עם הפלסטינים (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יורש העצר מוחמד בן סלמן (צילום: הבית הלבן)

בחודשים האחרונים דווח לא אחת כי ישנם מגעים מתקדמים בין ישראל לסעודיה בנוגע לנורמליזציה בין הצדדים. הבוקר (שני) נראה כי זה עדיין רחוק.

ד"ר נוואף עוביד, בכיר סעודי לשעבר המקורב להנהגה הסעודית פרסם מאמר בעיתון הפלסטיני "אל קודס" בו הצהיר כי אין סיכוי שסעודיה תכיר בישראל טרם מושגת התקדמות ממשית עם הפלסטינים בתהליך השלום ברמה של מתן מדינה עצמאית לפלסטינים.

ההערכה היא, כי עיתוי פרסום המאמר, רגע לפני הבחירות בישראל, אינו מקרי כלל וכי המאמר של ד"ר עוביד מתואם עם השלטונות הסעודים. רק השבוע אמר נתניהו שיפתח קו טיסות ישיר בין ישראל לסעודיה וככל הנראה במממלכה פחות אהבו את הטון של הדברים.

"תיאורטית יש כאלה שעשויים לראות שיורש העצר הסעודי שואף לעבר נירמול היחסים עם ישראל, אלא שהוא מכיר היטב את הסכנות בנקיטת מדיניות גורלית שכזו הכוללת הכרה פומבית במדינת ישראל בתנאים הנוכחיים. לדבר הזה, אם יקרה, יהיו השלכות לא רק בערב הסעודית שהיא המדינה הערבית העשירה ביותר ובעלת תפקיד דתי לאומי חשוב, אלא גם כל כל העולם הערבי והמוסלמי", נכתב במאמר.

"הרוב הגדול בערב הסעודית ומחוצה לה נאחז בהכרזה ההיסטורית של המלך, פייסל בן עבד אל עזיז, שהצהיר כי הממלכה הערבית הסעודית תהיה המדינה המוסלמית האחרונה שתכיר בישראל, ואי אפשר להוציא מהחשבון את ההצהרה ההיסטורית הזו", כותב הד"ר אם כי מנהיגי ערב כבר הוכיחו שלמילתם אין בהכרח משמעות עמוקה מידי.

הוא טוען כי הסעודים גם חוששים מפני מוסלמים קיצונים שיפעלו כנגד ההנהגה הסעודית ויראו בהסכם עם ישראל פגיעה באסלאם.

"אין להתעלם שהדלת לנירמול היחסים נפתחה, ועלינו לזכור היטב שההכרה הסעודית, אם תהיה, מותנית בכך שהפלסטינים יקבלו מדינה עצמאית לחלוטין. יש עוד מלאכה רבה עד שהממשל בסעודיה יזכה באמון הציבור בסוגיה הזו, וזה כמעט בלתי אפשרי במציאות הנוכחית ובמדינה שמרנית כמו ערב הסעודית", נכתב במאמר שאת עומק משמעותו נדע כנראה רק לאחר הבחירות בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר