4 דרכים בדוקות ומנוסות לנצח אלרגיה אביבית

העיניים נפוחות ומגרדות, האף מנוזל והגרון דואב? כנראה שאתם כבר מודעים לכך שאלרגיית האביב באה לבקר אתכם. התחילו לנקוט באסטרטגיות הבאות היום, כדי להקל על הסבל שלכם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מדי שנה בתקופה הזו העיניים שלכם נפוחות ומגרדות, האף מנוזל והגרון דואב? כנראה שאתם כבר מודעים לכך שאלרגיית האביב באה לבקר אתכם ובימי פריחה, בהם ישנו ריכוז גבוה של אבקנים באוויר, אתם יכולים להיות בחוץ רק למשך זמן קצר ואיך לומר בעדינות, זה לא מקל על החיים.

באזורים רבים, אלרגיות אביביות מתחילות כבר בפברואר ונמשכות עד הקיץ. רוב האנשים הסובלים מאלרגיות חווים תסמינים לאורך כל השנה.

התחילו לנקוט באסטרטגיות אלה היום, כדי להקל על כל תופעות הלוואי של אלרגיית האביב:

1. הגבילו את זמן שהייתכם בחוץ

בכל אביב, עצים משחררים לאוויר מיליארדי גרגרי אבקה זעירים. כאשר אתם שואפים אותם לאף ולריאות, הם יכולים לעורר תגובה אלרגית. שהייה בתוך מקום סגור יכולה לסייע בעניין, במיוחד בימים מרובי רוחות ובשעות הבוקר המוקדמות, כאשר ריכוז האבקה בחוץ הוא הגבוה ביותר.

כשאתם יוצאים החוצה, הרכיבו משקפיים או משקפי שמש בכדי להרחיק את האבקה הזו מעיניכם וכן, מסיכה כירורגית יכולה גם היא לעזור.

ברגע שאתם שבים פנימה, "התקלחו תמיד, שטפו את השיער והחליפו בגדים", אומר ד"ר אנדרו קים, אלרגיסט. אחרת, תכניסו את האבקה לביתכם.

2. טלו תרופות לטיפול באלרגיה

הן יכולות להועיל למבוגרים וילדים הסובלים מנזלת, אומר קים. אנטיהיסטמינים, החוסמים את תגובת גופכם לאלרגיות, פועלים בדרך כלל תוך פחות משעה. אבל קראו בעיון את ההוראות המצוינות על גבי עלוני התרופות שאתם לוקחים. ישנן כאלו ישנות יותר, שיכולות לגרום לנמנום.

לאלרגיות קשות יותר, קים מציע להצטייד בתרסיס לאף. אבל אל תצפו שהסימפטומים יעלמו מיד. "יתכן שיעברו כמה ימים עד להשפעה", הוא אומר. מכיוון שעלולות להיות לתרסיס תופעות לוואי כמו צריבה, יובש או דימום מהאף, השתמשו במינון הנמוך ביותר השולט בתסמינים שלכם.

הרופא שלכם עשוי להמליץ ​​על זריקות אלרגיה אם תרופות אחרות אינן מקלות על הסימפטומים שלכם. הן מכילות כמות זעירה של האבקה ויסייעו לגופכם לפתח עמידות כלפיה. סביר להניח שתצטרכו לקבל זריקה אחת מדי חודש, למשך 3-5 שנים.

3. הגנו על עצמכם בשלב מוקדם

התחילו לקחת תרופות הרבה לפני שעיניכם דומעות ואתם מתעטשים ללא הפסקה. "לפחות שבוע לפני תחילת העונה", אומר קים. בדרך זו התרופה תהיה בגופכם מיד כשתזדקקו לה.

4. התאימו את ביתכם

שינויים קטנים ופשוטים יכולים ליצור הבדל גדול. סגרו את כל החלונות כדי להרחיק אבקה. השתמשו במזגן כדי לקרר את הבית, במקום במאוורר ששואב אוויר מבחוץ.

חלצו את נעליכם ליד הדלת ובקשו מהאורחים שלכם לעשות זאת גם כן. פעולה זו שומרת על אלרגנים מחוץ לתחום.

נקו רצפות בעזרת שואב אבק ואל תייבשו בגדים או סדינים על חבלי כביסה חיצוניים במזג אוויר חם. הם לוכדים אבקה.

לבסוף, אל תעשנו. שימוש בסיגריות יכול להחמיר את תסמיני האלרגיה. אם אתם או מישהו שאתם גרים איתו מעשן, עכשיו זה זמן מצוין להפסיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר