מה עדיף?

סקירה מקיפה : קמפיין חיובי או שלילי

לקראת פרסום תוצאות המדגם, 'כיכר השבת' בסקירה מקיפה על אופי הקמפיינים של המפלגות השונות, מי בעיקר ליכלך, מי היה אופטימי, ואיזו מפלגה ריגשה עם סירטונים (אקטואליה)

אלי דן | כיכר השבת |
בחרתם חיובי או שלילי? (צילום: פלאש 90)

בסופו של יום הבחירות לקראת פרסום תוצאות המדגמים, בחרנו להתמקד במה שנשאר אחרי ששוקע אבק היום, שהיה אביך בכל המובנים.

אנחנו כחברה נותרים עם המסרים שטפטפו לנו לראש בחודשים ובעיקר בשבועות האחרונים המפלגות השונות, חלקם בחרו במסרים נגטיביים של הפחדה, שליליות, ואנטי-מישהו. חלקם בחרו לפזר לנו הבטחות ולהשרות אווירה אופטימית וחיובית. בין אם נרצה או לא נרצה האווירה שמשאירים אחריהם הקמפיינים השונים תלך איתנו בתקופה הקרובה, אז שניה לפני התוצאות, או מעט אחריהן, הנה לפניכם סקירה מהירה של סגנונות הקמפיינים השונים, בדגש על הסגנון ופחות על התוכן.

הליכוד

הקמפיין הדגיש מסרים נגטיביים בעיקר נגד לפיד ומעט מאוד נגד בנט, פיזר כמה הבטחות אופטימיות על כלכלה (כתגובה לקמפיין של בנט) שלום (אבו יאיר-הסכמי שלום נוספים בדרך) וחיסונים (חוזרים לחיים), ובעיקר טפח לעצמו על השכם (הוא מנהיג, הם פוליטיקאים)

יש עתיד

קמפיין סולידי, לא נשכני ומתלהם, מאוד אופטימי (כדור זריחה כתום). מרבית המסרים היו חיוביים, גם אם "ברחו" למנהלי הקמפיין מידיי פעם אמירות נגטיביות על ממשלת "חושך" של נתניהו-בן גביר-חרדים. וגם האמירות הנגטיביות היו בדרך כלל היו מרומזות.

ימינה

קמפיין נגטיבי ופוזיטיבי במידה שווה. אווירת הקמפיין היא בנט מול כל העולם, נגד – נתניהו, לפיד, ערבים וליברמן, מצד שני יש הרבה דיבור אופטימי על כלכלה, שינוי, ואכפתיות, ומעט הפחדה מבחירות חמישיות.

ישראל ביתנו

קמפיין נגטיבי מוחלט, לא ניתן למצוא בו מילה חיובית אחת. רק הפחדה ושנאה אנטי חרדית, זה המסר המרכזי והיחידי, אנטי כולם – נתניהו, חרדים, ערבים, בן גביר וסמוטריץ'. כאשר תקף ליברמן את לפיד בתוך הנגמ"ש, זה היה לאחר ראיון -מפויס יחסית- שהעניק האחרון, לישי כהן כאן בכיכר השבת.

ש"ס

ההפך המוחלט מליברמן, קמפיין חיובי לעילא, בדגש על סרטונים הפורטים על נימי הנפש המזרחית. התמקדות מלאה בבחירה בש"ס כבחירה (המוזרה, יש לציין) בה', ולהבדיל במותגים האהובים והמוכרים הרב עובדיה זצ"ל, ולהבדיל שוב, בנימין נתניהו.

תקווה חדשה

קמפיין נגטיבי מובהק, בעיקר אנטי ביבי. מעט דיבורים אופטימיים על שינוי, כמה איזכורים לבגין ול"ליכוד האמיתי", קמפיין אישי כמעט לגמרי של סער ללא מתן ביטוי ליתר החברים ברשימה.

העבודה

קמפיין אופטימי וחיובי בעיקרו, עם מעט אנטי ביבי, והרבה מאוד מסרים פמיניסטיים מעצימים.

מר"צ

קמפיין נגטיבי למדי, מלא בהפחדה מפני, בן גביר-סמוטריץ', נתניהו, ובעיקר אחוז החסימה. מעט מאוד הבטחות בעיקר לשיוויון.

הציונות הדתית

קמפיין נגטיבי ופוזיטיבי בו זמנית, אך בעיקר הפחדה ממשלת שמאל ובגץ וגם אחוז החסימה.

אנטי סער ובנט, אנטי מסתננים. קצת אופטימיות ותקווה לממשלת ימין "על מלא".

כחול לבן

קמפיין נגטיבי מובהק, בעיקרו הפחדה מנתניהו "ומזימת אפריל" שלו, כמו גם מבחירות חמישיות, הנורא מכל יקרה אם כחל"ב לא תעבור את אחוז החסימה, כך מבטיח הקמפיין.

יהדות התורה

קמפיין מעורב, קצת חיובי – בניסיון לעורר את גאוות היחידה וההשתייכות, אך בעיקר קמפיין הפחדה מאסיבי מפני ליברמן.

הרשימה המשותפת

קמפיין מעורב בהפחדה והבטחות, אנטי נתניהו סמוטריץ' ובן גביר, וגם העבודה ושאר המפלגות היהודיות שעלולות להתקפל בפני נתניהו. הבטחות לסיום הכיבוש, לשוויון, למלחמה באפליה, וקריאה להצבעה אידאולוגית, לאופטימיות, ועתיד משותף כולל נגיעות פמיניסטיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר