דחיפה לכלכלה

ארה"ב שוקלת לבטל את חובת הוויזה לישראלים

ארה"ב שוקלת להתיר לכל ישראלי שרוצה להגיע אליה לעשות זאת ללא אישור. ניסיונות דומים בעבר כשלו. צליחת המהלך יכולה להגדיל את מספר הישראלים שמהגרים לארה"ב (עולם)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ויזה לארה"ב (צילום: שאטרסטוק)

שגריר ישראל בוושינגטון, גלעד ארדן, נפגש הערב (רביעי) עם מזכיר ביטחון המולדת בממשל ביידן, אלחנדרו מיורקס, והשניים שוחחו על האפשרות לפיה ישראלים שיטוסו לארצות הברית לא ידרשו להוציא ויזה.

השניים סיכמו על הקמת צוות משותף ישראלי-אמריקני לקידום הסוגיה.

הרעיון עלה בעבר מספר פעמים לדיון, אך לא התקבל. בשנת 2017 דווח כי ירושלים הגיעה להסכמות עם וושינגטון, לפיהן ככל הנראה בתוך שנים בודדות לא נידרש לתהליך הארוך והמייגע.

המהלך, בו מבקשים לבטל את החובה בקבלת ויזה כתנאי כניסה לארצות הברית, יתאפשר בעקבות הסכם בין המדינות שיקנה לרשויות האכיפה האמריקניות את האפשרות לקבל מידע על ישראלים המוגדרים חשודים בביצוע פשעים חמורים, וכך למנוע את כניסתם לארצות הברית.

מבחינה כלכלית, אם מהלך זה אכן ייצא לפועל, הרי שמדובר במהלך בעל השפעה כלכלית רחבת היקף על ישראלים, והגדלת המסחר בין המדינות. כיום ישנו הסכם לפיה תושבי ישראל החיים בארה"ב לתקופה מוגבלת, לא יצטרכו לשלם מס, וכן להיפך. אבל קיום ההליך המסורבל של אישור הוויזה והגבלת השהות במדינה מונע מתושבי ישראל לנסות ליצור מהלכים כלכליים בארה"ב, או להעתיק את מגוריהם ולו לתקופת זמן קצרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר