קפואים פוליטית

סופרים מעטפות כפולות: סיכוי נמוך לשינויים משמעותיים

ספירת הקלפיות הרגילות הסתיימה, וועדת הבחירות המרכזית החלה אמש לספור כ-450 אלף קולות במעטפות הכפולות, קולות החיילים והמבודדים. בינתיים רע"ם איבדה מנדט לטובת מרצ (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סופרים את הקולות (צילום: שלומי אמסלם)

ספירת רוב הקולות הסתיימה הלילה וועדת הבחירות המרכזית החלה אמש (רביעי), לספור כ-450 אלף קולות במעטפות הכפולות - קולות של חיילי צה"ל, אסירים, דיירים בבתי אבות, מאושפזים בבתי חולים ומבודדים וחולים בקורונה. התקווה היא שספירת המעטפות תסתיים מחר, יום שישי, בבוקר וזאת בכדי שיהיו תוצאות סופיות טרם החג. בינתיים, רע"ם איבדה מנדט אחד לטובת מרצ שניצבת שוב עם שישה מנדטים.

כעת ממתינים הגושים במתח רב לתוצאות האמת, בתקווה שהמעטפות הכפולות ישנו את פני התמונה ויביאו להכרעה במצב הפוליטי הקפוא אליו נקלענו על פי תוצאות הביניים, זו כבר הפעם הרביעית ברציפות. במידה ולא יהיה שינוי משמעותי משמעות הדבר היא מערכת בחירות חמישית שתצטרף לקרקס הפוליטי שאנו חווים בשנתיים האחרונות.

לפי ספירת 90.01% מתוצאות האמת, שהם 3,978,897 מיליון קולות, גוש הימין בלי בנט נותר עם 52 מנדטים בלבד, גוש השמאל נותר עם 56 מנדטים, כשרע"ם עם 4 מנדטים ובנט עם 7 הם לשון המאזניים אם כי הסיכוי שבנט יוכל לשבת בממשלת שמאל יחד עם הרשימה המשותפת ומרצ נמוך כמו גם הסיכוי שבנט ורע"ם יחברו יחד לנתניהו ויקימו ממשלה.

ברעם חוגגים את ההצלחה

לפי נתוני ועדת הבחירות, הליכוד עם 30 מנדטים, יש עתיד עם 18, ש"ס עם 9, יהדות התורה עם 7, כחול לבן עם 8, העבודה עם 7, ימינה 7, הרשימה המשותפת, תקווה חדשה, ישראל ביתנו והציונות הדתית עם 6 מנדטים כל אחת - ומרצ עם 6 מנדטים ואילו רע"מ עם ארבעה מנדטים.

לפי תוצאות הביניים, הליכוד זוכה ב-24.19% מהקולות, יש עתיד ב-13.94%, ש"ס ב-7.29%, כחול לבן ב-6.64%, יהדות התורה ב-5.85%, העבודה ב-5.90%, ימינה ב-5.91%, ישראל ביתנו ב-5.59%, הרשימה המשותפת ב-5.02%, הציונות הדתית ב-4.97%, תקווה חדשה ב-4.70% ומרצ ב-4.56% מהקולות. רע"ם עוברת את אחוז החסימה עם 4.00% מהקולות.

שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-24 עמד על כ-67.2% בלבד, אחוזי הצבעה נמוכים ב-4.3% בהשוואה לבחירות לכנסת ה-23.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר