ביטול ישיבת הממשלה

שר הבריאות תוקף: "מהלכי גנץ יחזירו אותנו חודשים אחורה"

בכיר 'הליכוד' השר יולי אדלשטיין זעם על החלטת יו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ, לבטל ישיבת ממשלה בגלל היעדר מינוי: "הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי" (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ישיבת הממשלה הראשונה לאחר הבחירות, שתוכננה למחר (ראשון) בצהריים, בוטלה לאחר שרה"מ בנימין נתניהו סירב להעלות לאישור הממשלה את מינוי בני גנץ לשר המשפטים הקבוע. ההחלטה גררה החלטת מצד יו"ר 'כחול לבן', שסירב לכנס את הממשלה, על אף החשיבות בישיבתה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, מספר 2 ברשימת 'הליכוד', פירט בחשבון הפייסבוק שלו מה עמד על סדר יומה של הממשלה. לדבריו, סירוב גנץ יביא ל"נזק עצום".

"ההחלטה תביא לאובדן היכולת לרכוש חיסונים רבים נוספים; תעצור את התשלום למעבדות בדיקת הקורונה השונות; תמנע תשלום למפקדת אלון של פיקוד העורף; תמנע תקציב להמשך העבודה של "מגן ישראל" והמשל"ט; תמנע תשלום עבור אחסון החיסונים; תעצור תקציב ייעודי לקופות החולים ובתי החולים לטובת טיפול נפשי בעקבות נזקי הקורונה ותמנע שיפוי לקופות ולבתי החולים על הטיפול בחולי הקורונה", הסביר שר הבריאות את שבעת הצעדים העיקריים.

בסיום דבריו האשים אדלשטיין את שר הביטחון: "אחרי ההצלחה הכבירה של החיסונים והטיפול בקורונה, אחרי שהמשק חוזר למסלולו, גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה. אפילו לא חשובה הסיבה. הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי".

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות אמר ל'חדשות 12' כי "אני לא נכנס לעניינים פוליטיים, אבל בהיבט הרפואי מקצועי של כמנכ"ל משרד הבריאות - הדחייה הזאת היא מאוד קשה לנו. אירופה עושה עכשיו מאמצים ככל יכולתה כדי למנוע שיווק של חיסונים מחוץ לאירופה ובכלל זה השם של ישראל עולה. אם יהיה לנו חוזה אנחנו נהיה יותר מוגנים והחוזים מוכנים כבר זמן מה לחתימה, והדחייה הזאת מסכנת את היכולת שלנו להמשיך להצטייד בחיסונים נוספים, לשלם לחברות השילוח שמביאות אותם ולהמשיך להילחם בהצלחה בקורונה. זה עלול לפגוע בבריאות של כולנו ולדחוק אותנו לאחור במירוץ העולמי 'להתחמש' בחיסונים, כולל חיסונים מותאמים למוטציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר