הקרב על כינוס הממשלה

כץ לגנץ: 'חשש שישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים'

לאחר ששר הביטחון, בני גנץ, מנע את כינוס הממשלה בשל סירוב נתניהו למנות שר משפטים קבוע, שר האוצר, ישראל כץ, מזהיר כי משמעות אי כינוס הממשלה היא מניעת תקציב לחיסונים (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ישראל כץ ובני גנץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

"קיים חשש שמדינת ישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים לקראת המשך השנה ולקראת השנה הבאה", כך מזהיר הבוקר (שני) שר האוצר, ישראל כץ, במכתב לשר הביטחון, בני גנץ, המנוע את כינוס הממשלה בשל סירוב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאשר מינוי שר משפטים קבוע.

בלשכת כץ ציינו הבוקר כי: "ההצעה המפורטת לרכש החיסונים, אותה הגיש כץ לאישור הממשלה הוכנה ע״י הדרגים המקצועיים של משרדי הבריאות והאוצר לאחר דיונים ממושכים, ובהתאם להנחיית רה״מ ובאישור היועץ המשפטי לממשלה".

לדבריהם: "במידה ולא תאושר, קיים חשש שמדינת ישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים לקראת המשך השנה ולקראת השנה הבאה, כולל היכולת לחסן ילדים לאחר גמר הניסויים ומתן האישור על ידי הגורמים המוסמכים".

השר כץ הוסיף: "חייבים לנתק את ניהול ענייני הבריאות והכלכלה בתקופת מעבר מתוך המחלוקות הפוליטיות שקיימות ועוד יהיו".

כזכור, כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', ישיבת הממשלה הראשונה לאחר הבחירות, שתוכננה להתכנס הצהריים, בוטלה לאחר שרה"מ בנימין נתניהו סירב להעלות לאישור הממשלה את מינוי בני גנץ לשר המשפטים הקבוע. ההחלטה גררה החלטת מצד יו"ר 'כחול לבן', שסירב לכנס את הממשלה, על אף החשיבות בישיבתה.

שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, אמר אמש: "ההחלטה תביא לאובדן היכולת לרכוש חיסונים רבים נוספים; תעצור את התשלום למעבדות בדיקת הקורונה השונות; תמנע תשלום למפקדת אלון של פיקוד העורף; תמנע תקציב להמשך העבודה של "מגן ישראל" והמשל"ט; תמנע תשלום עבור אחסון החיסונים; תעצור תקציב ייעודי לקופות החולים ובתי החולים לטובת טיפול נפשי בעקבות נזקי הקורונה ותמנע שיפוי לקופות ולבתי החולים על הטיפול בחולי הקורונה", הסביר שר הבריאות את שבעת הצעדים העיקריים".

לדבריו: "אחרי ההצלחה הכבירה של החיסונים והטיפול בקורונה, אחרי שהמשק חוזר למסלולו, גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה. אפילו לא חשובה הסיבה. הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר