הקרב על הכסא

המחלוקת בגוש 'רק לא ביבי': לפיד או בנט?

השאלה שמונעת מגוש 'רק לא ביבי' לייצר אלטרנטיבה היא השאלה על מי ימליצו להרכיב את הממשלה - יאיר לפיד או נפתלי בנט; האם הם יצליחו לגבש 61 ממליצים? (אקטואליה)

לפיד ובנט (צילום: תומר נויברג ויונתן זינדל / פלאש 90)

השאלה המרכזית שמונעת מגוש 'רק לא ביבי' לייצר אלטרנטיבה שלטונית היא השאלה על מי ימליצו להרכיב את הממשלה - יאיר לפיד או נפתלי בנט.

מאז שהסתיימו הבחירות פועל יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד', כדי להשיג כמה שיותר ממליצים שימליצו עליו בפני הנשיא כמועמד לראשות הממשלה, וזאת במטרה לקבל את המנדט - לפני נתניהו.

לפיד מעוניין ב-61 ממליצים - כולל הרשימה המשותפת, רע"מ ותקווה חדשה של גדעון סער, אלא בגוש 'רק לא ביבי' מתעוררים חילוקי דעות סביב שאלת מועמד הגוש לקבלת המנדט.

לפי הדיווח של יובל קרני ב'ידיעות אחרונות', בניגוד ללפיד, ראשי מפלגות בגוש פועלים כדי להשיג תמיכה למועמדותו של נפתלי בנט, יו"ר 'ימינה' שקיבל רק שבעה מנדטים - לזכות בקבלת המנדט להרכבת ממשלה.

לטענתם, רק מועמד מהימין יוכל להציג ממשלה שתהיה מקובלת על רוב העם. לפי הדיווח של קרני, גם גדעון סער וגם בני גנץ, תומכים במהלך הזה.

גנץ, שמחזיק בשמונה מנדטים בגוש 'רק לא ביבי', הודיע ללפיד כי ימליץ עליו רק אם יהיו לו 53 ממליצים, כך ש'כחול לבן' תהיה הגורם שיביא לו 61 מנדטים לגוש. גנץ מעריך כי לפיד לא יצליח לגייס 61 ממליצים שיכללו את בנט וסער מחד והרשימות הערביות מאידך.

נכון להבוקר, הממליצים היחידים של לפיד הם 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן, 'העבודה' של מרב מיכאלי ו'מרצ' של ניצן הורוביץ.

קרני מדווח ב'ידיעות' כי לפי אחד התרחישים, בנט יהיה הראשון ברוטציה בראשות הממשלה ולפיד יכהן אחריו. לפיד טרם הגיב ליוזמה להציב את בנט ראשון.

אמש, קרא בני גנץ, ללפיד, בנט וסער להיפגש יחד כדי להקים חזית אחידה. "בואו נשב ונמצא את הדרך לעצור את שלטון נתניהו ולהקים ממשלה ישרה", אמר.

בנט מצדו שומר על שתיקה מאז הבחירות לאור הדילמה הקשה בה הוא נמצא - האם להמליץ על נתניהו ולהישאר בוגש הימין או לחצות למחנה המרכז-שמאל ואולי להצליח להגשים את חלומו לכהן כראש ממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר