הסכם הגרעין

ההצעה החדשה של הנשיא ביידן לאיראנים

הממשל האמריקני יציע בימים הקרובים לאיראן הצעה חדשה לחידוש השיחות על הסכם הגרעין, כך דיווח האתר "פוליטיקו". גורם איראני אמר בתגובה כי "ממשל ביידן מאבד זמן" (חדשות)

ג'ו ביידן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הממשל האמריקני יציע בימים הקרובים לאיראן הצעה חדשה לחידוש השיחות על הסכם הגרעין, כך דיווח הבוקר (שלישי) האתר "פוליטיקו".

לפי הדיווח, המתבסס על גורמים בממשל האמריקני, ארה"ב תציע הקלה מסוימת בסנקציות שמכבידות על הכלכלה האירנאית ובתמורה איראן תעצור חלק מפעולותיה בתחום הגרעין.

האמריקנים רוצים שאיראן תשהה את העשרת האורניום לרמה של 20% וכן תשהה את הפיתוח של הצנטריפוגות המתקדמות.

בתגובה לפרסום, אמר גורם איראני לטלוויזיה האיראנית כי טהרן לא תפסיק את העשרת האורניום ב-20% - עד לביטול הסנקציות של ארה"ב. לדבריו, "ממשל ביידן מאבד זמן". הוא ציין כי אם ארה"ב לא תסיר את הסנקציות בקרוב, איראן תנקוט בצעדים לצמצום ההתחייבויות שלה בהסכם הגרעין.

כזכור, האיראנים דחו לפני מספר חודשים הצעה אחרת של האמריקנים והגישו בתגובה הצעה נגדית שנדחתה על ידי ארה"ב.

בממשל ביידן מעוניינים לחדש את המגעים בין המדינות בהקדם, בשל הבחירות לנשיאות איראן שיתקיימו בחודש יוני, כך שאם גם ההצעה האמריקנית הנוכחית תדחה - לא תחול התקדמות מול איראן עד אחרי הבחירות שם.

בנוסף, בחודש מאי יפוג ההסכם הזמני שנחתם בין איראן לסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, כך שלאחריו תוגבל גישת הפקחים לביקורת במתקני הגרעין.

אחד הגורמים אמר לאתר "פוליטיקו" כי "ההצעה היא בראש ובראשונה ניסיון להתחיל שיח בין הצדדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר