צפו בביצוע 5 החזנים

מדוע מלך החזנים ערך דואט עם חזן אלמוני?

תפילת טל בנוסח הידוע בלחנו של מלך החזנים, יוסל'ה רוזנבלט בוצעה במקור בדואט עם חזן לא מוכר בשם מיילך קאופמן. אופיר סובול מספר בטורו מדוע זכה לכבוד (חזנות)

אופיר סובול | כיכר השבת |
(צילום: יובל)

בתפילת טל שאמרנו בחג, אנו מבקשים מהקב"ה שיוריד את הטל לברכה וירבה את יבול האדמה בקיץ.

את תפילת טל הקליט יוסל'ה רוזנבלט כדואט עם חזן אנונימי בשם מיילך קאופמן. רוזנבלט לא נהג להקליט דואטים, מלבד עם אחיו לוי, בנו הנרי ותלמידו שמואל מלבסקי. במה זכה חזן אנונימי בפילדלפיה בשם מיילך קאופמן, שרוזנבלט יקליט עמו דואט? מיילך היה פשוט גיסו ועם משפחה לא מסתבכים...

בגלל אורכה של היצירה, "טל" הוקלטה בשני חלקים. החלק הראשון ב 17/1/1923 והחלק השני כחודש מאוחר יותר ב 13/2/1923. מכיוון שלא עולה על הדעת שלרוזנבלט הגדול לא ניתנה האפשרות לסיים את הקלטת היצירה בסמוך להקלטה הראשונה, סבורני כי רוזנבלט ביקש לעצמו זמן נוסף להשלים את היצירה ולעשות התאמות ושינויים לאור ההקלטה הראשונה.

את "טל" של רוזנבלט מבצעים בעולם קרוב ל-100 שנה. לרוב הוא מבוצע כדואט וכשאין אפשרות לדואט, אנו "מסכימים" ואוהבים לשמוע זאת גם ע"י חזן יחיד.

את "טל" ביצענו פעמים רבות במשך השנים, בארץ ובעולם כדואט או ע"י סולן יחיד. בקונצרט "הקלאסיקה" שקיימנו בחודש יוני 2015, בחרנו לבצע את הקלאסיקה הזו לראשונה, בעיבוד מיוחד ל 5 חזנים.

ביצוע מיוחד של התזמורת הפילהרמונית הישראלית ומקהלת החזנים "יובל" עם החזנים: חיים אדלר, שלמה גליק, צבי וייס, סיימון כהן וקולין שחט: "זִמְרָה נַנְעִים וְקוֹל נָרִים. בְּטָל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר