נתניהו, בפנייה פומבית • צפו

"בנט וסער, הניחו למשקעים, וחזרו הביתה - לממשלת ימין"

ראש הממשלה נתניהו הפציר ביו"ר ימינה בנט ויו"ר תקווה חדשה סער "לשים את המשקעים מאחור", כדי לחבור אליו להקמתה של ממשלה עם רוב לימין, במקום להצטרף לממשלת שמאל • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בניסן תשפ"א | 31.03.21
(צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לפני זמן קצר (רביעי) הצהרה מיוחדת, על רקע הפלונטר הפוליטי, וחששו כי נשיא המדינה לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה. בדבריו הוא קרא לבנט וסער, יריביו לימין, לחבור אליו.

"אזרחי ישראל", פתח נתניהו את דבריו: "לאחר שלוש מערכות בחירות בהן לא הושגה הכרעה, הפעם העם אמר את דברו באופן מובהק: הציבור נתן לימין 65 מנדטים".

לדבריו, "אפשר להקים כך ממשלה יציבה, שתוביל את ישראל להישגים כבירים - והאתגרים שניצבים בפנינו מחייבים זאת. כל ממשלה אחרת שתוקם, תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה, שתוקם בניגוד ברור לרוב המצביעים. ממשלה כזו עשויה להרוס את כל ההישגים שהשגנו, והיא תיפול מהר".

"בעת הזאת", ניסה רה"מ לשכנע, "זה יהיה אסון גדול למדינת ישראל. אני פונה אליכם, בנט וסער: בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, ונקים ממשלת ימין יציבה, שתחזיק מעמד לשנים".

נתניהו חתם ואמר: "העם אמר את דברו, והחליט שאנחנו צריכים לשבת יחד. אני קורא לכם לחזור הביתה ולהקים ממשלה לאומית יציבה; בואו נביא לאזרחי ישראל בשורה, ממשלת ימין שתדאג לכל אזרחיה".

בנט וסער. ארכיון (צילום: Flash90)

בתגובה לקריאה זו, נמסר מ'ימינה': "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער הגיב לנתניהו: "‏באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות - נתניהו פונה אלי כדי שאצטרף אליו".

"תשובתי: אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו. המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה - פוגעת בישראל", הוסיף סער.

יו"ר המפלגה בת ששת המנדטים סיים בעקיצה: "‏מאידך, ממשלה בראשות אדלשטיין, כץ או ברקת - ניתן להקים בקלות ובמהירות, אם נתניהו יעדיף לשם שינוי את טובת המדינה על טובתו האישית, יפנה את הדרך ויאפשר למדינה להתקדם".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר