מרכיבים ממשלה

האיש שיכריע את זהות הממשלה? דיווח: בנט ולפיד ייפגשו

נפתלי בנט, מסתמן כאיש שיכריע את זהות הממשלה הבאה - ממשלת ימין או ממשלת מרכז-שמאל; בנתיים, הוא נהנה בחופשת הפסח אך לפי הדיווח ב'ידיעות' הוא צפוי להיפגש עם יאיר לפיד (פוליטי)

נפתלי בנט (צילום: Gili Yaari / Flash90)

האיש שיכריע את זהות הממשלה הבאה שתקום - האם תהיה זו ממשלת ימין עם החרדים ובנימין נתניהו או ממשלת שמאל-מרכז עם יאיר לפיד, הוא כפי הנראה הבוקר (חמישי) יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט.

בנתיים, בנט שומר על שתיקה ומסרב לחשוף את המהלכים הבאים, אולי כי עדיין לא החליט ואינו יודע מה יעשה, ומבלה עם משפחתו בחופשת פסח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפעיל לחץ כבד על בנט כדי שזה יצטרף לממשלתו, אך ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי בגוש 'רק לא ביבי' מעריכים שבסוף השבוע הקרוב, נפתלי בנט ויאיר לפיד, ייפגשו, כדי לדון בהקמת הממשלה הבאה.

אתמול נחשף ב'ידיעות' כי יו"ר 'יש עתיד' הביע נכונות לכך שבנט יכהן ראשון ברוטציה ביניהם, בראשות הממשלה, צעד זה, לפי הערכות, אמור לשכנע את בנט ללכת על מהלך של הקמת ממשלת מרכז-שמאל בניסיון לשווקה לציבור כממשלת ימין-מרכז.

התנאי של לפיד לכך, לפי הדיווח ב'ידיעות', הוא שכל המפלגות בגוש 'רק לא ביבי', ימליצו עליו, על לפיד, בפני נשיא המדינה להרכיב את הממשלה הבאה. הסיבה: הוא חושש כי אם ימליצו על בנט הוא עלול לחבור בסופו של דבר לממשלה עם נתניהו.

אמש, קרא נתניהו, לראשונה מאז הבחירות, לבנט "לחזור הביתה" ולהקים ממשלת ימין. בנאומו, קרא נתניהו לנפתלי בנט ולגדעון סער: "בואו נקים ממשלת ימין יציבה שתחזיק מעמד לשנים. היו בינינו מחלוקות, אבל ידענו להתגבר עליהן ולעבוד ביחד".

נתניהו לא הסתפק בקריאה והכין הצעה לבנט - שילוב במפלגת הליכוד וקבלת שריונים ותפקידי שרים. מקורבי בנט הגיבו כי "בנט דואג לאזרחים, לא לשריונים. הוא ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר