עלייה מדאיגה

הקורונה ממשיכה להכות: נשיא צרפת הכריז על סגר שלישי

בזמן שבישראל חזרו לשגרה מלאה, הקורונה מכה בעוצמה במדינות רבות בעולם. נשיא צרפת הודיע כי לא נותרה ברירה אלא להטיל סגר שלישי, כדי למנוע את קריסת בתי החולים • סיכום עולמי (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קורונה בצרפת (צילום: שאטרסטוק)

הקורונה בעולם: על אף המוטציה הישראלית החדשה, נדמה כי מדינת ישראל יצאה כמעט לגמרי מהנגיף הארור, אך בעולם המצב ממשיך להיות קשה ומורכב.

מספר החולים המאומתים העולמי, נכון להיום (חמישי) עומד על 128 מיליוני בני אדם וקרוב לשלושה מיליוני בני אדם מתו מנגיף הקורונה.

במדינות אירופה משוועים לחיסונים של החברות המובילות, אך בשל עיכובים ובעיות בירוקרטיה, רוב מוחלט של האזרחים עדיין לא התחסנו, ומצב התחלואה שם מחמיר מיום ליום.

בצרפת, שהיו עד לאחרונה בסגר לילי, מצב התחלואה מטפס ונשיא צרפת עמנואל מקרון יצא ביממה האחרונה בהכרזה, כי הוא מתכוון להכריז על סגר שלישי במדינה.

הנשיא הסביר בנאום לאומה, כי יש חשש אמיתי לקריסת בתי החולים וזאת בשל הזינוק החד במספר המתים מקורונה שכבר חצה את ה-100 אלף בני אדם, ולכן, על אף הרצון להשאיר את העסקים ואת בתי הספר פתוחים, הוא לא ראה דרך לשמור על הבריאות והוא ייאלץ לסגור בפעם השלישית את המדינה.

"אם לא נפעל עכשיו ובמהירות, נאבד שליטה על מה שקורה", הסביר הנשיא הצרפתי, "אין לי פתרון טוב יותר להציע מלבד סגר - בחודש האחרון הוכפל מספר הנדבקים לעומת החודש הקודם - חייבים לעצור זאת".

אך לא רק ביבשת אירופה מתמודדים עם הנגיף הקשה, גם בהודו, ארה"ב וברזיל, מספר הנדבקים ממשיך לטפס מדי יום.

שיאנית הנדבקים העולמית, היא עדיין ארה"ב עם עשרות מיליוני הדבקות בנגיף, כאשר קליפורניה עומדת בראש המדינות הנדבקות, אחריה ניו יורק וטקסס.

לעומת הצעד האחראי והבוגר אותו נוקט נשיא צרפת, הנשיא הברזילאי עדיין עומד במריו ולמרות נתוני הקורונה הקשים במדינה, הוא מסרב להטיל סגר וכך רק אתמול נרשמו כ-4,000 מקרי מוות כתוצאה מהידבקות בנגיף, אך הנשיא הברזילאי שהיה ידוע כ'מכחיש קורונה' - עדיין לא מוכן להטיל סגר.

מי שהפכה למדינה השלישית בעולם עם כמות הנדבקים היא הודו, שמספר הנדבקים בנגיף חצה את ה-12.5 מיליון ומספר המתים מתקרב ל-200 אלף.

בתוך כך, מדינת ישראל כאמור במגמת יציאה מהקורונה, על פי הנתונים העדכניים של משרד הבריאות: ביממה האחרונה אובחנו 489 חולי קורונה חדשים, מספר החולים קשה הוא 402, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.3% ומקדם ההדבקה על 0.64.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר