השחקן המרכזי

בשישי בנט ייפגש עם נתניהו, במוצ"ש ייפגש עם לפיד

יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט עדיין מסרב להודיע עם מי ירכיב ממשלה • אחרי קריאת ראש הממשלה אמש לבנט וסער, קבע נתניהו פגישה עם בנט למחר, לפני פגישת בנט עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(מארק ישראל סאלם, פלאש 90)

יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, שותק כבר שמונה וחצי ימים. מאז נאומו בליל הבחירות במטה מפלגתו, בנט סירב לומר האם יחבור לגוש השינוי, או לממשלת נתניהו.

אחרי חיזורים נמרצים מצד יאיר לפיד וגדעון סער, ונאום חזרה הביתה של בנימין נתניהו, קבע נפתלי בנט פגישות עם שני בעלי המפלגות הגדולות ליומיים הקרובים.

יו"ר 'ימינה' יפגש תחילה עם רה"מ נתניהו, כבר מחר. אחרי שישמע את הצעת יו"ר 'הליכוד', יישב בנט עם יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, במוצאי השבת.

אמש סירב בנט לקבל את הצעת נתניהו, הכוללת חבירה רשמית של 'ימינה' ל'ליכוד'. מן הצד השני, בכירים בגוש השינוי מבהירים כי יסכימו להעניק לבנט את החלק הראשון בממשלת רוטציה שלו ושל לפיד, בתנאי שלא יחבור לנתניהו.

מלבד פגישתו הצפויה עם יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, נפגש היום (חמישי) עם ראשי שתיים משלוש המפלגות המרכיבות את 'הרשימה המשותפת', נציג 'חד"ש' איימן עודה ונציג 'תע"ל' אחמד טיבי, ודן איתם על הדרכים להרכבת ממשלת שינוי שתדיח את בנימין נתניהו. עודה וטיבי לא היו מוכנים להתחייב שימליצו בפני ריבלין על לפיד, אך הגדירו את הפגישה "חיובית".

מנגד, חברם לשעבר שיצא לדרך עצמאית והפך למחזיק המפתחות לממשלה עתידית - יו"ר 'רע"מ', מנסור עבאס - ישא בשעה 20:00 את נאומו בנצרת. להצהרה זו מיוחסת חשיבות רבה, לפי שנועדה לעדן את התנגדות הימין, בעיקר מצד יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', לתמיכתו בממשלתם. ב'רע"מ' טוענים כי תוכן הנאום עוד לא סופי, וש"המילים נבחרות בקפידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר