הפגישה, השיחה והתיעוד

הגר"ש אלתר לאדמו"ר מבעלזא: "הרבי צריך להיות בריא"

הביקור ההיסטורי והמפתיע של הגר"ש אלתר במעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא, מעורר הדים; כעת, 'כיכר השבת' מביא לראשונה את התיעוד המלא מהפגישה כמו גם תוכן השיחה • צפו בתיעוד (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: דבר אמת)

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' על הביקור ההיסטורי של ראש הישיבה הגר"ש אלתר ואחיו הגר"ד אלתר אצל האדמו"ר מבעלזא, כעת נחשף תוכן השיחה בין הגר"ש לרבי והתיעוד.

על פי אחד הנוכחים בביקור, כמה מנכדיו של האדמו"ר מבעלזא וכמה מקורבים המתינו בכניסה לבית הרבי, ומיד עם הכניסה לחדר קבלת הקהל, הושיב האדמו"ר את הגר"ש בראש השולחן.

בתחילת דבריו אמר האדמו"ר מבעלזא כי הוא קיבל אמש את ספרו החדש של הגר"ש, אך הספיק לעיין בו רק מעט.

(צילום: דבר אמת)
(צילום: דבר אמת)

לאחר מכן המשיכו השניים לשוחח על מנהגי בית גור ובעלזא בעת אפיית המצות, מים שלנו ועריכת סדר פסח, תוך שהרבי מבעלזא ציין כי הוא זוכר שהאדמו"ר ה'בית ישראל' מגור זצ"ל היה יוצא לשאוב מים שלנו במוצא הסמוכה לירושלים.

הגר"ש ציין את מנהג אדמו"רי בעלזא הקודמים להתהלך לאחר עריכת הסדר על מנת לראות את עריכת הסדר של יהודים פשוטים, כאשר בנוסף הוא הזכיר עוד מנהגים מהספר החדש שיצא לאור שי"ל על אביו של האדמו"ר מבעלזא הרה"ק מבילגוריא זיע"א.

(צילום: דבר אמת)
(צילום: דבר אמת)

בהמשך הובא אל השולחן יין לשתיית 'לחיים', אז הזכיר הגר"ש כי צדיקים אמרו ש"כל העולם ניזון בשביל חנינא בני" - היינו שכשיש לצדיק שפע הוא משפיע לכל בני ישראל, "בשביל" מלשון שביל ודרך שדרכו ניזון העולם, ולפיכך בתקופה זו שעם ישראל זקוק לרפואה גם הרבי צריך להיות בריא לגמרי בשביל הציבור.

לאחר שאיחלו ברכת לחיים זה לזה וברכות החג, ליווה האדמו"ר מבעלזא את הגר"ש והגר"ד עד ליציאה מחדרו, ומשם ליווה אותם בנו הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח עד לרכבם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר