שליחת חב"ד בקונגו

לאחר מחלה: נפטרה האישה מרת מרים בן טולילא ע"ה

אבל כבד בחב"ד עם היוודע פטירתה בטרם עת לאחר מחלה קשה של האישה החשובה, מרים בן טולילא ע"ה, שליחת חב"ד בקונגו ובמדינות מרכז אפריקה, בת 52 בלבד בפטירתה (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוחה ע"ה (צילום: באדיבות המשפחה)

אבל כבד בקהילות חסידי חב"ד עם היוודע פטירתה בטרם עת לאחר מחלה קשה של האישה החשובה מרת מרים בן טולילא ע"ה, שליחת חב"ד בקונגו ובמדינות מרכז אפריקה, בת 52 בלבד בפטירתה.

המנוחה נולדה לאביה הרה"ח ר' ישועה חדאד זצ"ל, מששליחיו של הרבי מחב"ד למילאנו, ורב הקהילה החלאבית והלבנונית בעיר, ולפני עשרות שנים היא נשלחה עוד בצעירותה יחד עם בעלה הרב שלמה בן טולילא לשליחות בקונגו, שם הוא משמש כרב איגוד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה.

במהלך השנים המנוחה פעלה במסירות נפש על מנת להפיץ אור תורה וחינוך יהודי גם במקומות הכי נידחים במדינות מרכז אפריקה, בהן בניגריה, גאנה, אנגולה, אתיופיה, חוף השנהב, קניה, אוגנדה, טנזניה, רואנדה, לצד מדינות רבות נוספות שבהן קיימת פעילות יהודית תוססת בשיתוף איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה.

בפטירתה הותירה אחריה המנוחה את בעלה רבי שלמה בן טולילא, ואת ילדיה מהם זכתה לנחת יהודי וצאצאים הממשיכים את דרכה, הגב' דבורה בן סעיד, שליחת חב"ד באביג'ן, חוף השנהב, הרב בנימין אברהם בן טולילא, שליח חב"ד בפריז, הגב' חיה מושקא נמני, והג' סאשה בן טולילא מקונגו.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר