איש המפתח לקראת הכרעה

בנט ולפיד ייפגשו; ב'המשותפת' החליטו לא למסור המלצות

הדרמה הפוליטית בשיאה: הלילה ייפגש לפיד עם יו"ר 'ימינה' בנט, שלפני שבת קיבל הצעה די מפתה מנתניהו. במקביל, בקרב חברי 'המשותפת' נפלה ההכרעה לא להמליץ עליו להרכיב ממשלה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בניסן תשפ"א | 03.04.21
(צילום: Flash90)

הדרמה הפוליטית: בשעות הקרובות צפויים להיפגש יו"ר מפלגת ימינה ח"כ נפתלי בנט ויו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, זאת אחרי שביום שישי האחרון נועד בנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. פגישה נוספת עם נתניהו מתוכננת בקרוב.

לפי אחד הדיווחים, בפגישה, שנמשכה כשלוש שעות, הונחה על השולחן הצעה קורצת במיוחד, מטעם יו"ר הליכוד, ולפיה בנט יכהן כראש ממשלה ברוטציה, אחרי כשנה, ובמקביל הוא וחברי מפלגתו ייטמעו במפלגת השלטון.

יצוין, כי מלשכת ראש הממשלה נמסרה בדקות האחרונות הכחשה להצעת רוטציה שכזו.

עם זאת, כזכור, נפתלי בנט מעונין לשמש כראש ממשלה בחלקה הראשון של הקדנציה - דבר שהוא צפוי ככל הנראה לשמוע הערב מלפיד, המבקש תחילה את שבע אצבעותיהם של חברי ימינה בקרב ההמלצות אצל הנשיא.

פגישה נוספת בין נתניהו לבנט מתוכננת כבר במהלך היממה הקרובה, במהלכה - לפי דיווח ב'ערוץ 20' - עשויים הצדיים להגיע להסכם על שיתוף פעולה להקמתה של ממשלת ימין.

לאחר הפגישה בערב שבת כתב בנט: "בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש'רק אני צודק', כבר איבדנו את ביתנו לפני 2,000 שנה. אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל, בהקדם".

בפגישתו הערב עם לפיד צפוי בנט להבהיר לו, כך לפי דיווח ב'חדשות 12', כי אין בכוונתו להיות ראש ממשלה מהימין בממשלת שמאל, ולכן הוא מעונין שתהיה זו ממשלה פריטטית, כזו שתבטיח כוח שווה לכל אחד מאגפי הממשלה.

בתוך כך, חמשת חברי הרשימה המשותפת הכריעו כי לא ימליצו לנשיא להטיל על לפיד את מלאכת הרכבת הממשלה. בחר הנוסף, איש בל"ד, הודיע זה מכבר כי לא ימליץ על איש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר