הפחד מסבב נוסף

בכיר ב'יהדות התורה' ל'כיכר': "יאיר לפיד לא יהיה המפלט"

ב'יהדות התורה' מבהירים שינסו למנוע בחירות חמישיות אם נתניהו לא יצליח להרכיב, אבל משרטטים קווים מגבילים • בכיר במפלגה אומר ל'כיכר' כי "לפיד לא יכול להיות אפשרות בשום מצב" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Gili Yaari /Flash90)

יממה לפני סבב ההמלצות בפני נשיא המדינה, ובנימין נתניהו ויאיר לפיד מתחרים על מי יזכה ליותר ממליצים ובהמשך את מלאכת הרכבת הממשלה.

כצפוי, על אף היעדר הבהירות בשבוע שלאחר הבחירות, 'יהדות התורה' תמליץ כמקשה אחת על בנימין נתניהו להרכבה, על אף הכעס מפעולתו בימי הבחירות למען 'הציונות הדתית'.

גורם במפלגה שב הבוקר (ראשון) בשיחה עם 'כיכר השבת' על הדברים שאמר גורם אחר במפלגה ופורסמו כאן לראשונה: "אם נתניהו יכשל הפעם, כל האפשרויות תיבדקנה לפני ההליכה לבחירות חמישיות".

עם זאת, בכיר במפלגה חידד את האיומים והרמיזות נגד נתניהו, והבהיר כי לא ילכו לכל ממשלה ובלבד למנוע בחירות נוספות: "לפיד לא יכול להיות אפשרות עבורנו בשום מצב ולא הוא המפלט שלנו במקום בחירות חמישיות, כי אין דרך לגשר על הפערים".

לדבריו, ישיבה תחת 'יש עתיד' תיצור בעיה בלתי פתירה באשר לסיבות לקיום 'יהדות התורה': "המפלגות החרדיות נשלחו להילחם על נושא הדת, ומפלגות באגף השני מתמקדות בנושאים ליברליים. ב'ליכוד' יש עוד עם מי לדבר, אבל מול יאיר לפיד אי אפשר לגשר על זה. לכן גם אם אין אפשרות לממשלת נתניהו, אי אפשר לשבת בממשלה כזו".

"אף אחד לא רוצה בחירות ואף אחד לא ייתן לנתניהו לעשות כל מה שהוא רוצה, אבל לא נתפשר על הערכים שלנו", הוא מבהיר.

במפלגה הבהירו כבר בסוף השבוע כי אינם פוסלים את נפתלי בנט אך הבהירו כי חובת ההוכחה היה עליו כי בכוחו להרכיב ממשלה.

לקראת יום ההמלצות מחר אצל הנשיא, נפתלי בנט עוד לא החליט על מי להמליץ ושוקל להמליץ על עצמו. גם מפלגת רע"מ ותקווה חדשה עוד לא החליטו על מי להמליץ ואילו הרשימה משותפת כנראה לא תמליץ בכלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר