בתום מצוד ממושך

באופן חריג: עגונה יצאה לחופשי בחג החרות

באופן חריג ובתום במבצע בין יבשתי סבוך, התכנס בית הדין הרבני בתל אביב חול המועד פסח ושחרר אשה עגונה אמא לילדים שבעלה נעלם לפני למעלה מ-11 שנים (חדשות)

דניאל בכר | כיכר השבת |
הרב זבדיה כהן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במבצע בין יבשתי מורכב ומשולב התכנס בית הדין הרבני בתל אביב בחול המועד פסח ושחרר אשה עגונה ואם לילדים שבעלה נעלם לפני למעלה מ-11 שנים.

המדובר בבני זוג ממוצא רוסי-בוכרי המתגוררים בארצות הברית ולהם גם אזרחות ישראלית. לפני 11 שנה נטש הבעל את אשתו ושלושת ילדיו ונעלם. מאז אבדו עקבותיו וכל המאמצים לאתרו עלו בתוהו. מאחר והבעל הוא אזרח ישראלי, פנתה האישה לפני כשבעה חודשים לבית הדין הרבני בישראל והנושא הועבר לטיפול אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, שהפעיל חוקר כדי לאתר את הבעל.

לפני מספר חודשים הגיע לאנשי האגף מידע מרשות שדות התעופה כי הבעל הגיע ארצה. הבעל אותר, אך סרב בעקשנות לתת גט ומיד נעלם שוב. בנסיבות אלו בית הדין הוציא נגדו פקודת מעצר וצו עיכוב יציאה מהארץ.

בחול המועד פסח נסע הבעל המעגן למערת המכפלה ובמבואות חברון הוא נבדק במחסום משטרתי שגרתי. לאחר שהתברר כי תלויה ועומדת נגדו פקודת מעצר הוא נעצר במקום והועבר לשירות בתי הסוהר.

בסביבות השעה 22.00 בערב נעתר הבעל לתת גט זאת לאחר משא ומתן שנוהל על ידי הרב מימון בתיווכם של רבנים משירות בתי הסוהר.

למרות פרק הזמן הקצר שנותר עד לבוקר ובשל בעובדה שמדובר בחול המועד, עשו אנשי שב"ס מאמץ מיוחד ויוצא דופן והקפיצו את צוות סוהרים בהתראה קצרה במגמה להביא את האסיר לבית הדין למחרת בבוקר, זאת כדי לאפשר ביצוע מיידי של הגט ולמנוע מהאסיר לחזור בו מההסכמות.

ראב"ד תל אביב הרב זבדיה כהן פנה למנהל בתי הדין הרבניים הרב דוד מלכא וביקש את אישורו לפתוח את שערי בית הדין בתל אביב בחול המועד ולזמן את הסופר העדים והמאבטחים בעיצומו של החג. עם קבלת האישור התנהל דיאלוג גם עם אב בית הדין בניו יורק שגם הוא היה בחופשת חג הפסח.

אב בית הדין הרב בן חיים זימן את האישה שנמצאת בארצות הברית וקבע איתה להתייצב בבית הדין בשעה שלוש בלילה לפי שעון ניו יורק כדי למנות במקביל לדיון בישראל שליח קבלה ושליח הולכה. במקביל זימן ראב"ד תל אביב דיינים נוספים וכן סופר סת"ם, עדים, ספרא דדיינא, מאבטחים, ובית הדין נפתח באופן חריג וחסר תקדים בעיצומו של חול המועד פסח.

הבעל הגיע לבית הדין בתל אביב, האישה הגיעה לבית הדין בניו יורק – ובשיתוף פעולה של כל הגורמים סודר גט פיטורין כדת משה וישראל. הבעל שוחרר ממעצרו בחג החירות, והאישה העגונה הותרה מכבלי עיגונה ויצאה לחירות לאחר למעלה מ-11 שנות עיגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר