נתניהו - נשיא

דיווח: ב'ליכוד' רוצים למנות ח"כ אחר כרה"מ

דיווח: נתניהו שוקל לפנות את כסאו לחבר כנסת אחר מ'הליכוד' • יאיר לפיד אופטימי באשר לסיכויים להרכיב ממשלה עם נפתלי בנט • ומה התפקיד הבא האפשרי של רה"מ? (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה. נתניהו עם הנשיא ריבלין (צילום: פלאש 90)

החשש מבחירות חמישיות מוביל את המערכת הפוליטית לנסות להגות פתרונות יצירתיים: ב'חדשות 12' דווח כי כדי למנוע ממשלה בראשות בנט, או ממשלה פריטטית של לפיד ובנט, ב'ליכוד' שוקלים להחליף את בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה תמורת חבר כנסת אחר ממפלגת השלטון ב-12 השנים שחלפו.

על פי הנחת המוצא, מהלך זה יוביל את גדעון סער ו'תקווה חדשה' לחבור לממשלה זו, שתהיה ימנית, וכך יפתר הסבך הפוליטי. בדיווח נאמר כי הניסיונות לקיום מהלך זה עוברים בשינוי חוק בחירת נשיא המדינה, שתהיה הפעם גלויה, כדי לדאוג שבנימין נתניהו ייהפך להיות נשיאה ה-11 של ישראל, בתמורה לוויתור על מעון רה"מ בבלפור.

ב'כאן חדשות' פורסם כי לאחר פגישתם בת השעתיים וחצי, יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, חושב ש"הושגה התקדמות משמעותית" לכינון ממשלה עם יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט. ע"פ הדיווח, לפיד אמר למקורביו: "בנט לא סומך על הבטחות נתניהו. החרדים יצטרפו לממשלה כזו יום לאחר הקמתה". בכיר ב'יהדות התורה' מסר בתגובה את מה שפורסם ב'כיכר השבת' הבוקר: "החרדים לא יבואו לממשלה שלפיד קובע בה קווי יסוד. כרגע לא נראה שלפיד מוכן להתפשר על נושאי דת".

בדומה לדיווח זה, ב'חדשות 12' פורסם כי חברי 'ימינה' מעדיפים ללכת לממשלת ימין, אך משזו רחוקה - בשל הבהרות סמוטריץ' כי לא יישב עם 'רע"מ' - הם תומכים בממשלה שוויונית עם יאיר לפיד. "העיקר לא ללכת לבחירות חמישיות".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם ב'כיכר השבת', כי ב'יהדות התורה' מבהירים שינסו למנוע בחירות חמישיות אם נתניהו לא יצליח להרכיב, אבל משרטטים קווים מגבילים. בכיר במפלגה אמר ל'כיכר' כי "לפיד לא יכול להיות אפשרות בשום מצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר