"לצמצם את הישיבה"

בהנהלה החליטו 'לחזק' את הישיבה; מספר בחורים הושלכו

דרמה בישיבה הוותיקה: בהנהלת החליטו לחזק את הישיבה לקראת הרישום בשנה הבאה. הבחורים מספרים: "הם עכשיו מחפשים להתפטר מהבחורים הישנים ולכן העיפו בחורים" • בישיבה אומרים: "חידדנו נהלים" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הקמפוס של 'ראדין' בנתניה (צילום: ב.א)

לקראת תחילת זמן קיץ בשבוע הבא: בישיבת ראדין שבנתניה, הוחלט לערוך שינויים במבנה הישיבה, כאשר הבחורים והצוות חלוקים מהי הסיבה שגרמה לכך.

ישיבת ראדין, היא ישיבה הקיימת בעיר נתניה, מעל ל-25 שנים, ויש לה מאות בוגרים במשך השנים, כאשר היו שנים בהן הייתה לישיבה עדנה והיו אף שנים שפחות.

בשנים הראשונות לישיבה, הישיבה שכנה באזור אחר בעיר נתניה ומי שעמד בראשות הישיבה, הוא הגאון רבי מנחם דן מייזלס, שכיום הוא מרבני העיר בית שמש.

לפני כשלוש שנים, ישיבת ראדין נפתחה מחדש, באזור אחר של העיר נתניה ולישיבה נבנה קמפוס מפואר ומשודרג, המשמש לעתים לשבתות חתן וכו'.

מי שעומד בראשות הישיבה כיום, הוא הגאון רבי עובדיה ברוידא וכן הגאון רבי מיכאל גוגיג, בנו של מייסד הישיבה המיתולוגי, עורך הדין אברהם גוגיג, שעד היום, נמנה על מחזיקי הישיבה.

כיום, יש בישיבה קרוב ל-100 בחורים, כאשר רובם נמנים על השיעורים הצעירים יותר וכ-25 בחורים, נמנים על בני 'הקיבוץ' בישיבה.

שיעור בישיבה בזמן הקורונה (צילום: ב.א)

אחד הבחורים בישיבה מספר ל'כיכר השבת': "מה שקרה הוא שלאחרונה עזבו טובי הבחורים את הישיבה. ראש הישיבה הרב גוגיג החליט לחזק את הישיבה ולצורך כך הביא את הרב משה טורנטו, שבין היתר היה ממקימי ישיבת 'נחלת' עפולה, שיהיה שותף לו בהנהלת הישיבה וימצא את הדרך לעלות את הישיבה למסלול של ישיבה רצינית ומכובדת".

"אך הבעיה היא, שכעת רוצים להפוך את הישיבה לא ל'ראדין החדשה', אלא לישיבה אחרת לגמרי ולצורך כך, בהנהלת הישיבה מחפשים איך להתפטר מהבחורים הקיימים. כעת נודע לנו שההנהלה החליטה להעיף שבעה בחורים מ'הקיבוץ', והיד עוד נטויה".

"ככל הנראה", מוסיף בחור אחר מהישיבה, "המטרה היא לצמצמם ככל הניתן עד הבחורים הלומדים היום בישיבה ולפתוח ישיבה חדשה, אנחנו גם שמענו מספר פעמים שהשם של הישיבה יהיה 'הישיבה הגדולה נתניה', כאשר בכך יימחק כל זכר ושארית לישיבה הוותיקה".

"איך הם יעשו זאת?", שואל הבחור רטורית ומשיב: "פשוט מאוד, הם הודיעו לכלל הבחורים שמתחילת זמן קיץ כל הבחורים נמצאים בתקופת ניסיון לבדוק האם הם מתאימים לישיבה החדשה, כאשר בשבועות יודיעו להם תשובה סופית, וכך ככל הנראה יתבצע הסינון".

במקביל, ל'כיכר השבת' נודע כי הנהלת הישיבה הוציאה מכתב, בו היא פירטה את כל הכללים החדשים, "תמורות גדולות התחוללו בעולם התורה בתקופת הקורונה ודברים רבים, למצער, קנו להם שביתה ואנו מבקשים להחזיר את ההנהגות והנורמות לתקופה שקדמה לקורונה בצורה בונה, מחנכת ומגדלת", נכתב במכתב המדובר.

'כיכר השבת' פנה לקבל את תגובתה של הנהלת הישיבה, אך מטעם הישיבה נמסר: "אין תגובה". יחד עם זאת גורם בהנהלת הישיבה ציין, כי ההחלטה להעיף בחורים, נעשתה בגלל פרצות שהתגלו בקורונה ורוח הישיבה לא נוחה מההתנהגות של הבחורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר