"היסטוריה רעה"

אלו כל השיאים שנשברו בכנסות האחרונות

הכנסת הזו, הרביעית שתושבע בשנתיים האחרונות, עשויה להמשיך היסטוריה רעה במיוחד • בפנים: כל השיאים השליליים שהכנסות האחרונות הצליחו לשבור בשנתיים האחרונות (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכנסת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

120 חברי הכנסת יושבעו היום (שלישי) בטקס חגיגי במשכן הכנסת, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין. על אף הניחוח המיוחד והשטיחים האדומים, הכל סבורים כי פיזור הכנסת יכול להתקיים כבר בעוד מספר שבועות, בשל הקיפאון הפוליטי המתמשך.

הכנסת הזו, הרביעית שתושבע בשנתיים האחרונות, עשויה להמשיך היסטוריה רעה במיוחד, לה אנו עדים בכל רגע. מנתוני הכנסת עולה, כצפוי, כי שלוש הכנסות שכיהנו את הזמן הקצר ביותר הן שלוש האחרונות: הכנסות ה-21, ה-22 וה-23.

הקצרה ביותר היא הראשונה מבין הסבבים, שהושבעה לאחר בחירות אפריל 2019, ופוזרה עם תום תקופת המנדט לבנימין נתניהו, בחוק פיזור מהיר שקידמה 'הליכוד'. היא כיהנה חמישה חודשים ושלושה ימים; הכנסת שלאחריה חמישה חודשים ו-13 ימים; והכנסת היוצאת במקום השלישי עם שנה ו-26 ימים.

שיא נוסף שנשבר בכנסת האחרונה היה באשר לכהונה הקצרה ביותר של יו"ר הכנסת. בני גנץ, כיום רה"מ החליפי ושר הביטחון, הושבע לתפקיד האיש והפטיש כחלק מהחלטתו ללכת לממשלת אחדות עם נתניהו, כדי למנוע מ'יש עתיד' ליטול את המושכות. גנץ כיהן בתפקיד חודשיים פחות שבוע, אז הושבעה הממשלה ונכנס יריב לוין ללשכת היו"ר.

הח"כ שכיהן בגיל המבוגר ביותר הוא גם הח"כ שנמנה על 120 נבחרי ישראל הכי הרבה זמן: שמעון פרס ז"ל, שכיהן כמעט בכל תפקיד אפשרי והיה היחיד ששימש גם כראש הממשלה וגם כנשיא המדינה.

"שיאן המשכן" היה חבר כנסת 48 שנים, ובמשך 14 כנסות, והיה בן 84 (פחות 50 ימים) כשסיים להיות ח"כ, אז נבחר להיות הנשיא התשיעי.

עד ליום הבוחר האחרון, כיהנו בכנסת ישראל 1,023 חברי כנסת, כשהזמן הממוצע לכל אחד הוא קצת יותר מ-2 כנסות.

הכנסת הטובה ביותר מבחינת שילוב נשים הייתה הכנסת האחרונה, עם 38 נשים. הגרועה ביותר הייתה השביעית, עם 8 נשים בלבד.

ישראל שופעת באשר לשילוב קריירה ביטחונית עם כזו פרלמנטרית: 13 רמטכ"לים כיהנו עד כה כחברי כנסת, ובכנסת הזו ישאר רק אחד, יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ; ארבעה ראשי השב"כ, בהם ח"כ אבי דיכטר מ'הליכוד' שיושבע היום שוב; שלושה ראשי המוסד ושני ניצבי כבאות והצלה. עם זאת, אף מפכ"ל משטרה בדימוס לא כיהן כח"כ, אך ניצבים רבים (דרגה אחת מתחת לרב-ניצב, המפכ"ל) שימשו כח"כים, בהם גם כמה שיושבעו היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר