"מתחייב אני"?

מושב עם הפרעות: חברי הכנסת ה-24 הושבעו לתפקידיהם

חברי הכנסת ה-24, שנבחרו במערכת הבחירות האחרונה, נעמדו זה אחר זה על מקומם החדש באולם המליאה, והושבעו לתפקיד בהכרזת 'מתחייב אני' - שנוצלה לפרובוקציות צעקניות. תיעוד (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בניסן תשפ"א | 06.04.21
ההכרזות הפרובוקטיביות (צילום: ערוץ כנסת)

הסתיימה ישיבתה הראשונה של הכנסת ה-24, במהלכה הושבעו 120 הח"כים - 18 מהם חדשים בתפקידם; 'כיכר השבת' העביר את הטקס, במשדר מיוחד מהמשכן והמליאה. במהלך האירוע, חוללו מספר ח"כים, בעיקר הערבים, פרובוקציות צעקניות.

נשיא המדינה ראובן ריבלין פתח את הטקס הרשמי, אחרי שסקר מצעד כבוד שכלל דגלנים וחצוצרות כנהוג בטקסים שכאלו.

בהמשך, במהלך הכרזות ה"מתחייב אני" של חברי הכנסת, ערכו כמה מהם פרובוקציות. כך לדוגמה יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, שאמר: "מתחייב אני לבטל את חוק הלאום".

גם עמיתו למפלגה התנהג באורח דומה: ח"כ עופר כסיף אמר "מתחייב אני לסיים את האפרטהייד ולפעול נגד הגזענות והגזענים".

ח"כ סאמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד, אמר שהוא "מתחייב לעקרונות הדמוקרטיה", ונתקל בתגובת יו"ר הכנסת לוין: "כנראה תהיה לך הזדמנות בקרוב לעשות פרובוקציה".

בנוסף, חברי כנסת אלו ונוספים, יצאו מהמליאה כאשר החלה שירת 'התקווה', ההמנון הלאומי של מדינת ישראל. צעד זה חולל מהומה, ובמקום נשמעה הקריאה: "לכו לפרלמנט הפלסטיני!".

היריבים נתניהו וגנץ (צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות))

כידוע, המערכת הפוליטית עדיין שרויה בפלונטר מתמשך, כאשר לאף אחד מחבריה אין את הרוב הנדרש להקים ממשלה, ומשכך יתכן - כפי שאירע בעבר - שהכנסת תתפזר בקרוב.

אף שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל, מוקדם יותר היום, את המנדט להרכבת הממשלה, במכתב רשמי ויבש ששיגר אליו נשיא המדינה ראובן ריבלין, באמתחתו 52 ח"כים בלבד התומכים בו.

בינתיים, חברי הכנסת ה-24, שנבחרו במערכת הבחירות האחרונה, ייעמדו זה אחר זה על מקומם החדש באולם המליאה, ויושבעו לתפקידם בהכרזת "מתחייב אני".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר