פרסום ראשון

חיילים דתיים חויבו להתגלח בספירת העומר

חיילים דתיים ושומרי מסורת מגדוד 50 מחטיבת הנח"ל הוכרחו להתגלח גם בימי הספירה. "אומרים לי להתגלח, שאין לי פטור זקן דתי, וכל מי שאין לו פטור זקן דתי חייב להתגלח..." (צבא)

אילוסטרציה בלבד, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Abir Sultan/Flash90)

בגדוד 50 בחטיבת הנח"ל יצאה הוראה לפיה כל החיילים חייבים להתגלח, גם בימי ספירת העומר. דתיים, מסורתיים וחילוניים כאחד. זאת בניגוד מוחלט לפקודות הצבא, לפיהן יינתן 'פטור עומר' (ללא קשר לעניין פטור הזקן שניתן לכל השנה), בו חיילים דתיים ושומרי מסורת לא יחויבו להתגלח או להסתפר בימי הספירה.

אחד החיילים בגדוד אומר, בשיחה ל'כיכר השבת': "אני רציתי לשמור השנה עומר כמו כל שנה, אבל לא נותנים לי, אומרים לי להתגלח, שאין לי פטור זקן דתי, וכל מי שאין לו פטור זקן דתי חייב להתגלח".

לוחם נוסף טוען, כי ההחלטה שלא לתת 'פטור עומר' התקבלה בגדוד ברגע האחרון "לא היו בירורים כמו שצריך, למי זה כן חשוב ולמי זה לא חשוב.... לי זה חשוב ממש... ספירת העומר אני תמיד שומר וזה ממש ממש חשוב לי. גם שהדחיקו את זה לשניה האחרונה, וניסו להודיע בהחלטה מהירה שכולם צריכים להתגלח, לפני שאנשים מספיקים להגיב על זה".

חיילים רבים טוענים לאפליה, כשבפלוגות אחרות 'פטור עומר' ניתן בקלות. "אני שומר מסורת, היה לי גם פטור זקן דתי, ולקחו לי אותו כי שינו את התקנון שצריך לדעת יותר דברים על היהדות... אז עכשיו לקחו גם את הפטור עומר, ועושים אפליה בין פלוגות של לוחמים".

תגובת דובר צה"ל לא נמסרה עד למועד פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר