הפלונטר הפוליטי

ראשי הסיעות התומכות בנתניהו יתייעצו: איך משיגים רוב?

ראש הממשלה נתניהו מנסה ללכד את 52 ממליציו, ולהגיע למשימה המורכבת של רוב בכנסת - שעמו יקים את הממשלה - ולשם כך ייפגש איתם. אחד מהם, סמוטריץ', פוגע קשות בסיכויי ההצלחה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
פגישת ה'בלוק', אחרי סבב הבחירות הקודם (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: דוברות)

מרכיבים ממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום (רביעי), בשעה 14:00, במעון הרשמי בבלפור, עם ראשי מפלגות הגוש התומך בו, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית.

יממה לאחר שקיבל את מלאכת הרכבת הממשלה מהנשיא, ונתניהו כבר מתחיל לעבוד. בשונה מפעמים קודמות, הוא לא מבזבז זמן, ולמרות שיש ברשותו כמעט חודש ימים, הוא מנסה להפעיל את כל הלחץ הניתן כבר כעת, במטרה להרכיב ממשלה, גם אם היא לא תהיה מאוד לרוחו.

לשם כך יזם נתניהו פגישה עם ראשי מפלגות הגוש - דרעי, גפני, ליצמן וסמוטריץ' - וידון איתם, בזה אחר זה, בתכנון 28 הימים הקרובים, תיאום עמדות בין הצדדים ודרכי פעולה באשר לניסיונות לגייס עריקים אפשריים.

אחד מחמשת הנוכחים יהיה דווקא זה שהופך את משימתו הקשה ממילא של נתניהו, לקשה במיוחד: יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', לא התרצה מהבטחות רה"מ לתיקים בכירים ובלבד שיסכים לממשלה עם 'רע"מ'.

עמדה זו, עליה חוזר סמוטריץ' חדשות לבקרים, הרחיקה מעט גם את בנט מהודעה על חבירה לנתניהו והשאירה אותו בין הגושים.

במפלגות החרדיות לא מוכנים לשלול הקמת ממשלה בתמיכת או בהימנעות מנסור עבאס וחבריו, ובלבד למנוע ממשלת שמאל ליברלית ש"תסכן את חיי היהודי החרדי", כפי שמגדירים בכירים ב'יהדות התורה'.

ש"ס ויהדות התורה, בסיכום עם נתניהו, לא מתכננים להרים ידיים מסירובו העקרוני של סמוטריץ', וימשיכו לשלוח שליחים, בהם רבנים, בתקווה לשכנעו, אך במקביל ינסו לגייס את חברותם עם אנשים בגוש הנגדי, כגון אנשי 'תקווה חדשה', כדי למנוע את הצורך בזה.

נאום בנט, אתמול (צילום: ערוץ כנסת)

נציג שהיה חלק מה'בלוק', במהלך שלוש מערכות הבחירות שחלפו, היה כזכור ח"כ נפתלי בנט, שהלך עם נתניהו צמוד למרות הכעס האישי ביניהם. מי שעומד כעת בראשות 'ימינה', והמליץ אז פעם אחר פעם על נתניהו אצל הנשיא, הוא האדם החשוב ביותר היום בשאלת כינון הממשלה ה-36, על אף שקיבל שבעה מנדטים בלבד.

בינתיים ממשיך בנט להישאר על הגדר מבחינה פוליטית, בלי לומר לאיזה גוש יחבור, ומנהל מו"מ עם שני הצדדים. מימין מציע לו נתניהו הגשמת חלום אישי של חבירה מלאה לליכוד, ומשמאל מציע לו לפיד כניסה למעון רה"מ מיד לאחר טקס ההשבעה.

בגוש מתנגדי נתניהו עדיין חוששים מפעולותיו של יו"ר 'ימינה', והאם בסוף יסכים לשבת תחת נתניהו בממשלתו השישית, בעוד בגוש נתניהו שיתכנס היום מפחדים שבנט לא יוותר על הזדמנות הפז שהתגלגלה לפתחו, להיות ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר