שטיבל, מקווה ומכולת למהדרין

המעבר לדימונה; ראשוני החסידים מ'גור' - עברו לגור בעיר

היוזמה בחסידות גור, להקים קריה חדשה בדימונה, הופכת למציאותית, לאחר שבימים האחרונים עברו להתגורר בעיר ראשוני החסידים, שזוכים ל'שטיבל' מקווה ומכולת; ומה חושבים התושבים? (אקטואליה)

שימי שפר | כיכר השבת |
כאן יוקם השטיבל (צילום: גוגל מפות)

היוזמה בחסידות גור, להקים קריה חדשה בעיר דימונה, כפי שפורסם בעבר, קורמת עור וגידים וכעת הופכת למציאותית, לאחר שבימים האחרונים עברו להתגורר בעיר ראשוני החסידים.

בנוסף למעבר של קבוצת הרוכשים הראשונה להתגורר בעיר, הוקמו לטובת החסידים מקווה טהרה, 'שטיבל' ואפילו מכולת למכירת מוצרים בהכשר 'מהדרין', זאת לקראת המשך האכלוס של הקהילה בעיר.

בפרוספקט מיוחד שהוצאו עבור כ-18 המשפחות הראשונות שעברו להתגורר בעיר, תחת האזהרה שהינו "פנימי ולא לפרסום", מפורטים לתושבים זמני התחבורה הציבורית לדימונה, מערד, בני ברק, ירושלים, בית שמש ואשדוד וכן זמני הרכבות.
בנוסף, צורפה מפה של העיר - מהאוויר, בה הודגשו הרחובות בהן מתגוררים החסידים, וכן צוין היכן ממוקם השטיבל ברחוב חרוב, המכולת של האחים גבאי, הדואר והדרך לתחנה המרכזית.

כצפוי, לא כולם מקבלים את פני החסידים בברכה, כאשר חלק מהתושבים שיתפו את הדברים ברשתות החברתיות שם נכתבו תגובות רבות, חלקם אף קשות נגד החסידים, ונגד התגוררותם בעיר.

אחד התושבים כתב: "ממש לא מתאים. דימונה היא עיר מסורתית, עם איזון יפה בין מסורתיים לחילוניים, קבוצה קיצונית כזאת רק יכולה להרוס".

תושבת אחרת כתבה: "הגיע הזמן לברוח, הם עלולים לזרוק אבנים על רכבים שנוסעים בשבת, ולא לאפשר הליכה של נשים ברחובות".

מנגד, ישנם תושבים שמחו על הדברים וכתבו: "למה השנאת חינם הזאת? אם שבט בדואי היה מגיע להתגורר פה, הייתה כאן הרבה פחות התלהמות, יש להם זכויות בדיוק כמו לכולנו וקצת מסורת ודת לא יזיקו בעיר האוכלת יושביה".

תושבת נוספת הוסיפה וכתבה: "אם יש משהו שבאמת מייחד את דימונה זו אהבת החינם והלב הרחב, והידיעה שלא משנה מה אתה צריך-תמיד תהיה יד מושטת לעזרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר