'המבדיל' | צפו

צבי יחזקאלי בסיפור שכמעט עלה לו בחייו

הפרשן הצבאי צבי יחזקאלי פותח בסיפור בתוכנית 'המבדיל', על מה שכמעט עלה לו בחייו; מפגש עם שייח שלימים ישב בכלא האנגלי על שליחת מחבלים לדעאש • צפו בתוכנית (TV)

שטוב עם צבי יחזקאלי (צילום: דודי פלוג; הפקה: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתוכנית 'המבדיל', צבי יחזקאלי, פרשן לענייני ערבים ומי שהוציא כמה סדרות שהציגו את האיסלם הרדיקלי מבפנים, כדי לספר על המסע שלו מילד ירושלמי שמטייל בהרים לעיתונאי שנכנס לגוב האריות פעם אחר פעם.

יחזקאלי פותח בסיפור שכמעט עלה לו בחייו; מפגש עם שייח שלימים ישב בכלא האנגלי על שליחת מחבלים לדעאש. השייח מציע לו אוכל ויחזקאלי לוקח ביד שמאל. "באיסלם הכל מתחיל בימין, והשייח מתפלא מאוד, עד שעניתי לו שלא רציתי להסתיר למצלמות".

כילד גדל בירושלים והחיפוש מתחיל כבר אז. הוא יוצא לשוטט באופניים ומרגיש את הטבע. בהמשך הדרך אחרי הצבא הוא עובד כמאבטח מטוסים מטעם השב"כ ונודד ממדינה למדינה במסגרת העבודה.

הסקרנות מובילה אותו ללימודי השפה הערבית, וליציאה למסע אל תוך הערבים. מסע שלוקח אותו לבתים בחברון. למחוזות רדיקליים באירופה ולמסגדים שונים.

תוך כדי, בחגים הוא נוסע להודו מידי שנה, להרגע. בדרך לחצי היבשת הוא עושה עצירת ביניים באוקראינה, ושם כמה חבר'ה מושכים אותו ליומיים באומן. הוא מגלה את תורת ברסלב ושב בתשובה.

"החיים שלנו הם מסע, בדיוק כמו הסיפור של רבינו על אבידת בת המלך", אומר יחזקאלי. "המסע חייב להיות מלא באהבה, אחרת אין בו ממש, וכך גיליתי שהדבר שחיפשתי בעצם הוא הגדול ביותר - הקב"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר