לקראת מירון

בכירים חרדים: "משרד הבריאות משחק בנו"

בצל השמועות על הנחיות מחמירות לקראת ל"ג בעומר במירון בכירים ב'יהדות התורה' אומרים ל'כיכר השבת': "לא נהיה פראיירים יותר. אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים" (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מירון בשנה "רגילה" (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי מקדם ההדבקה בחברה החרדית הגיע ל-0.92, זאת בעוד בחברה הכללית הוא נותר יציב ועומד כעת על 0.76. ביהדות התורה זועמים על הפרסום וטוענים כי מדובר בפרסום מגמתי של נתונים שאי אפשר לאמתם.

בכירים ביהדות התורה אומרים הבוקר בשיחה עם 'כיכר השבת' בצל השמועות על תכנונים של משרד הבריאות להנחיות מחמירות במיוחד בהילולת רשב"י במירון, למרות מצב התחלואה הנמוך והעובדה שמדובר בשטח פתוח, "משרד הבריאות משחק בנתונים ומעלה את מקדם ההדבקה בכוונה בכדי לאפשר הגבלות על מירון", הם מאשימים.

"שיציגו לנו לפי מה הם קובעים את מקדם ההדבקה, אנחנו רוצה לדעת כמה חולים יש, מאיפה הם, מה השמות שלהם, באיזה בתי חולים הם, איפה הם נדבקו וכו אחרי זה נדבר על הגבלות. אנחנו לא נהיה הפראיירים שלהם יותר", מסרו הבכירים.

"הם רוצים להגביל את הילולת הרשבי במירון זאת בעוד הם מאפשרים הקלות על האצטדיונים. ולכן משחקים בנתונים ומעלים את מקדם הדבקה 'באופן מפתיע', אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים", אומרים ב'יהדות התורה'.

מאוחר יותר יצאו ראשי אגודת ישראל סגן השר פרוש וח"כ אייכלר בפנייה לראש הממשלה לקחת אחריות ולמנוע תוהו ובוהו: "פעל למנוע המשך שיח שלילי על כל הקדוש והיקר ליהדות, אנו זוכרים כיצד כל השנה האחרונה הופגן חוסר רגישות ואטימות כלפי כל צרכי היהדות הנאמנה. איננו רוצים לחזור לשם, ועל רה"מ לעשות הכל בכדי לעצור זאת מבעוד מועד".

כזכור, בשנה שעברה התקיימה ההילולה במירון באופן מצומצם במיוחד בהשתתפות כמה מאות בלבד של מוזמנים מראש כשגם אז עלו טענות כי ההזמנות חולקו ל"מקורבים לצלחת". השנה לנוכח פתיחת עולם האירועים באופן כמעט גורף ציפו החרדים כי גם הילולת התנא תתקיים כרגיל או כמעט כרגיל. על פי השמועות דורש משרד הבריאות להגביל את מספר ההדלקות ל-12 כאשר בכל אחת מהן תותר השתתפות של אלף אנשים בלבד, ובסך הכל יוכלו לעלות רק 12 אלף איש, מבלי להכנס לציון, וללא קשר למחזיקי תו ירוק או לא.

אי הסדרת העלייה להילולא במירון עלול חלילה לגרום לכאוס חמור ולתוצאות קשות חלילה, כשרבבות אלפים יבקשו להגיע להילולא. על ראש הממשלה מוטלת האחריות למנוע את הקטסטרופה מבעוד מועד ולדאוג שכל מי שבעל תו ירוק יוכל להגיע למירון.

רק הבוקר מתפרסם בדו"ח החיסונים על החברה החרדית כי 93% מבני ה-50 ומעלה החרדים חוסנו. 68% מכלל אלו שיכולים להתחסן מבלי לספור את המחלימים שלא אמורים בינתיים להתחסן עד לבדיקה סרולוגית. בנוסף אחוזי התחלואה נמוכים מאד 6% בלבד מכלל התחלואה הארצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר