פרסום ראשון

מתווה אריה דרעי שיאפשר את מסורת ל"ג בעומר במירון

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, פועל לאשר מתווה לפיו הר מירון יישאר פתוח לכל העולים בל"ג בעומר, אך ההדלקות ההמוניות יתקיימו במתחמים מוגדרים תוך חלוקה בין החסידיות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: חיים גולדברג)

21 ימים לפני אירועי ל"ג בעומר בציון רבי שמעון בר יוחאי שבהר מירון, ושרי הממשלה, לצד חברי כנסת חרדים, ממשיכים בהתייעצויות עם משרד הבריאות בכדי להגיע למתווה מוסכם שיאפשר את הגעת ההמונים.

ל"כיכר השבת" נודע כי חבר קבינט הקורונה, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, פועל בימים אלו על מתווה לפיו הר מירון יישאר פתוח לכלל הציבור, אך ההדלקות ההמוניות של חצרות החסידים יתקיימו במספר מתחמים מצומצם, בחלוקת של כשעתיים לכל חסידות ובמגבלות מספר המשתתפים וזה בשל הצפיפות הרבה באירועים אלו.

באחד הדיונים הפנימיים התבטא השר דרעי: "גם יואב גלנט נלחם בנושא החינוך ולא מצליח, קשה מאוד לנצח את משרד הבריאות. צריך לומר את האמת, רוב אלו שמדברים על הנושא דואגים להדלקות ההמוניות, שם בדיוק משרד הבריאות חושש מאוד בגלל הצפיפות.

"אני אומר, עם כל הכבוד, יש 'עמך בית ישראל', אלו שמגיעים להתפלל בקבר הרשב"י, לעשות חלאקה, בלי קשר להדלקות ההמוניות. להם צריך שההר יישאר פתוח ללא כל הגבלה, כמו שהיה בחול המועד בכותל המערבי, שלא תהיה שום הגבלה על ההגעה למירון.

"לגבי ההדלקות ההמוניות חייבים להגיע לפתרון, פתרון שיאפשר את המסורת של ההדלקות אבל מאידך יעמוד גם בהוראות משרד הבריאות. שיחלקו בניהם את שעון ההדלקות במתחמים, עם מכסת משתתפים".

דרעי זעם בדיון: "אני דורש שיתנו לי הסבר מה יקרה בשבוע הבא בהר הבית שלפי ההערכות יהיו למעלה ממאה אלף איש לפחות, מדובר שם על אנשים מבוגרים, חלקם לא מחוסנים, צפופים ומשתחווים אחד על יד השני, וכולם באותו זמן. להבדיל ממירון שאין באותו זמן יותר מ-30 אלף איש, מה ההבדל?", דרעי לא קיבל תשובות והוסיף: "כמו שלהבדיל בהר הבית נותנים לכל אחד לבוא ולהתפלל בגלל שזה שטח פתוח, כך שיהיה בהר מירון. כל מי שירצה לבוא - יוכל לבוא ולהתפלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר