איראן הודיעה:

'תקלה' ברשת החשמל במתקן גרעין בנתנז

דובר סוכנות הגרעין האיראנית הודיע הבוקר כי נחשפה 'תקלה' ברשת החשמל במתקין הגרעין בנתז • הבכיר הדגיש כי לא נגרם נזק למתקן וכי אין חשש לדליפה גרעינית (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מתקן כור גרעיני (צילום: שאטרסטוק))

"תקלה" ברשת החשמל במתקן הגרעין של איראן בנתנז נחשפה הבוקר (ראשון) ולא גרמה לנזק, כך הודיע דובר סוכנות הגרעין האיראנית.

הדובר, בהרוז קמלבנדי, הדגיש כי לא היו נפגעים כתוצאה מהתקלה, כך גם אין חשש לדליפה גרעינית מהמתקן. לדבריו הרשויות במדינה חוקרות את האירוע החריג.

יצוין כי אמש הודיע נשיא איראן, חסן רוחאני, במסגרת 'יום הגרעין האיראני', על ההחלטה להפעיל צנטריפוגות מדגם IR-6 במתקן בנתנז.

בנאומו ששודר לעם באיראן, אמר רוחאני: "בשנה החולפת ביצענו 331 שדרוגים ליכולות שלנו בתחום הגרעין, בהן הזרמת גז לצנטרפוגות במתחם התת קרקעי בנתנז, והפעלה ראשונה של סרכזות מתקדמות. הסרכזות החדשות מדגם IR9 "יעילות בעשרות מונים יותר מאלו שהפעלנו קודם לכן".

הנשיא האיראני העביר מסר לארה"ב ואמר: "אויבינו מודאגים מהתוכנית הגרעינית שלנו, בעוד שכל היכולות הגרעיניות שלנו נועדו למטרות שלום. לא נעשו שימוש ביכולות הללו כמו שאומה אחרת עשתה ביפן. כל פעולותינו בתחום הגרעין חוקיות ונמצאות בתוך מסגרת הסכם הגרעין".

כזכור, בטקס המרכזי לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם, חזר ראש הממשלה על אזהרתו לנשיא ארה"ב ביידן ולראשי האיחוד האירופי, מפני הסכנה הטמונה בצעדים אלו: "הסכם הגרעין עם איראן, שאיפשר לה בהכשר בינלאומי להתקדם לפיתוח ארסנל של פצצות אטום, שוב עולה על השולחן".

נתניהו השווה ברמז בין הסכמי הגרעין להסכם מינכן, הסכם שנחתם בין בריטניה, צרפת ואיטליה לאדולף היטלר שנה קודם תחילת המלחמה ונועד למנוע אותה: "ההיסטוריה לימדה אותנו שהסכמים כאלה, עם משטרים קיצוניים כאלה, שווים כקליפת השום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר