מזכיר ההגנה

הבכיר הראשון מממשל ביידן: אוסטין בישראל

לויד אוסטין, מזכיר ההגנה האמריקני, נחת הבוקר לביקור רשמי בישראל, כשהגנרל המעוטר, השחור הראשון בתפקיד זה הוא גם הבכיר הראשון בממשל ביידן שמגיע לביקור בישראל (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכה)

מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, נחת הבוקר (ראשון) בישראל, והפך לבכיר הראשון בממשל הנשיא ג'ו ביידן שנוחת בארץ מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן.

שר הביטחון גנץ קיבל הבוקר את אוסטין, בקריה בתל אביב. אוסטין התקבל במשמר כבוד ברחבת בניין משרד הביטחון ולאחר מכן התקיימו פגישות בין השרים והצוותים המקצועיים, בהן השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל והרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי.

אוסטין הגיע יחד עם משלחת הכוללת גם את ממלאת מקום תת-מזכיר ההגנה למדיניות ד"ר מארה קרלין, עוזר צבאי בכיר למזכיר ההגנה בריאן פנטון, ראש המטה של מזכיר ההגנה קלי מגסמן ועוזר השר לקשרי ציבור ג'ון קירבי.

אוסטין ייפגש עם שורת בכירים ישראלים בכל הנוגע לרכישת ציוד צבאי ושמירה על יתרונה הצבאי של ישראל על מדינות האזור, כמו גם נושא הגרעין האיראני והמשך שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות.

לויד נחשב לפורץ דרך בשל היותו מזכיר ההגנה השחור הראשון בהיסטוריית ארה"ב. הוא היה מפקד צבאי מוערך כשפיקד על הכוחות האמריקניים בעיראק וכן כששימש בתפקיד סגן מפקד צבא ארה"ב בשנת 2012.

גנץ אמר בקבלת הפנים: "הדגשתי בפני המזכיר אוסטין שישראל רואה בארה"ב שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות –הראשונה בהן היא איראן. המשטר בטהראן היום מהווה איום אסטרטגי לביטחון העולם, למזרח התיכון ולמדינת ישראל. נמשיך לעבוד יחד עם שותפינו האמריקאים כדי לוודא שכל הסכם עם איראן יבטיח את האינטרסים החיוניים של העולם וארה"ב, יימנע מרוץ חימוש גרעיני באזור ויגן על מדינת ישראל.

בהתייחס להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג אמר גנץ: "בצה"ל וגם בכוחות צבא ארה"ב, ערכי ההגינות האנושית הם חלק אינטגרלי מהפעולות שאנו מבצעים בשדה הקרב. לכל אויבנו אשר מבקשים להשתמש במוסריות שלנו נגדנו ולנצל באופן ציני את ביה"ד הפלילי בהאג, אני אומר בבירור שהם לעולם לא יצליחו למנוע מאיתנו מלמלא את חובתנו. נשמור בכל עת על הציווי המוסרי להגן על חיי אנוש ובו בעת נשמור על אנושיותנו."

גנץ הודה לאוסטין על המחויבות הבלתי מתפשרת של ארה"ב לשמירה על יתרונה האיכותי של ישראל, ואמר: "עם סיומה של שנה שטלטלה את עולמנו, אני מוצא נחמה גדולה בקשר העמוק שבין עמינו ובידיעה שבארה"ב וגם כאן בישראל יש מי שפועל למען הטוב, ומבקש לקדם אחדות, סולידריות וגיוון".

מחר יבקר אוסטין בליוויו של גנץ בבסיס נבטים ויפגוש שם את מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין שיסקור בפני מזכיר ההגנה שורת פרויקטים משותפים.

בהמשך, השניים יסיירו ביד ושם, שם יניחו זר בהיכל הזיכרון בהר הרצל לקראת יום הזיכרון למערכת ישראל שיתקיים השבוע. אחר כך, אוסטין ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסוף הפגישה, יסיים המזכיר את ביקורו בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר