בסאדיגורה אוקראינה

כך ליפא שמלצר סחף את הבחורים על קברו של הרה"ק מרוז'ין • תיעוד

לבחורי ישיבת אורייתא, נערך אמש קומזיץ מרטיט במיוחד, על ציונו של הרה"ק מרוזי'ן באוקראינה, כחלק ממסע קברי צדיקים של הישיבה • ליפא שמלצר ריגש את הבחורים • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בחורי הישיבה (צילום: ללא קרדיט)

כמאה וחמישים בחורי ישיבת אורייתא הנוטלים חלק במסע ההיסטורי של הישיבה לקברי הצדיקים במזרח אירופה, השתתפו אמש (מוצ"ש) בקומזיץ סוחף ומרגש שנערך אל תוך השעות הקטנות של הלילה בציונו של הרה"ק מרוז'ין בסדיגורה, בהשתתפות הרב מנדל גליצנשטיין שליח חב"ד בט'שערנאוויץ.

המעמד התקיים בסיומה של שבת מיוחדת שנערכה בעיירה באיאן. את תפילות וזמירות השבת הוביל הזמר ובעל המנגן ליפא שמלצר אשר התלווה למסע בשליחותו של תומך הישיבה מארה"ב שנבצר ממנו להשתתף, ושלח את שמלצר לכבד את הישיבה בהשתתפות במסע - במקומו.

במוצ"ש כאמור נערך קומזיץ מיוחד, כאשר על הצד האמנותי הופקדו הזמרים; ליפא שמלצר ואברימי מושקוביץ, עם הקלידן משה מנדלסון, "אין בחור אחד שלא בכה מהקומזיץ המרגש", מספר אחד מבחורי הישיבה ל'כיכר השבת'. בסיום המעמד חזרו הבחורים למלון בבאיאן, שם נערך סעודת מלווה מלכה עד אור הבוקר.

יצוין, כי המסע של הישיבה נערך עם צוות הישיבה בראשות ראש הישיבה רבי דוד שפר, מנהל הישיבה הרב יהודה וגשל, והרב יעקב ברגר, סגן ראש עיריית ירושלים הרב יוסי דייטש, הנגידים - נשיא הישיבה אריה אייכלר מירושלים, שימי רייכמן מארה"ב ושלמה שטראה מבלגיה, הסעודות הגיעו מהעיר ברדיטשוב מהקטריינג "גלאט תור" של נחום מרקוביץ.

המסע החל ביום שלישי בפולין, בהילולת הדברי חיים מצאנז זצ"ל. כשמשם עברו את הגבול לאוקראינה והיום (ראשון) המשיך המסע מבאיאן לכיוון מז'יבוז', כאשר הוא צפוי להסתיים מחר בשעות הערב.

אחד הבחורים מספר בהתרגשות: "כי במהלך תפילת שחרית של שבת התאחדו וקנו בחורי הישיבה את עלית שישי עבור נשיא השבת הנגיד הרבני ר' אריה אייכלר, בסכום הזוי של 36,850 דפי גמרא".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר