סערה בכותל

משה גפני: "גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד"

חברי הכנסת החרדים תוקפים את ח"כ גלעד קריב, שניצל את חסינותו בכדי להבריח ספר תורה לתפילת הרפורמים בכותל, בניגוד להנחיות היועמ"ש: "מעשה בזוי שראוי לכל גינוי" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גלעד קריב וספר התורה, הבוקר בכותל (צילום: נשות הכותל)

"גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד, ועכשיו מוריד את הכנסת לשאול תחתיות", כך תקף הבוקר (שלישי) יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, את ח"כ גלעד קריב (העבודה) שניצל את חסינותו בכדי להבריח ספר תורה אל תפילת הרפורמים ברחבת הכותל המערבי, בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

לדברי גפני: "גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד, ועכשיו מוריד את הכנסת לשאול תחתיות תוך כדי ניצול חסינותו, כדי לפגוע בעם היהודי בכל העולם לדורותיו".

גם סיעת ש"ס פרסמה הודעת גינוי: "ח״כ גלעד קריב עבר הבוקר על הנחיית היועמ"ש רק בכדי לעורר פרובקציה בכותל המערבי, מעשה בזוי שראוי לכל גינוי.

"לקריב וקבוצתו אין שום קשר לכותל המערבי, הם אינם מאמינים בבית המקדש, אלא רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם".

סגן השר, אורי מקלב, אמר: "הרפורמים בראשותו של קריב ועוד, עושים הכל כדי לקחת את המקום שמאחד את העם היהודי ולהפוך אותו לזירת התגוששות זאת כהמשך דרכם לעקור ולקעקע את המסורת של העם היהודי".

"וכעת ביתר שאת בהסתתרות תחת חסינותו ותוך פגיעה בניצול לרעה מעמדו. אנו נעשה הכל כדי למנוע ממנו את הניצול לרעה ולהתססה של הציבור תוך פגיעה ביקר ובאחדות של העם היהודי".

סגן השר מאיר פרוש אמר: "המעשה הפרובוקטיבי והפוגעני של גלעד קריב אינו חוקתי ופוגע ברגשותיהם של מיליוני יהודים מאמינים בארץ ובעולם. אך ורק הוא יהיה אחראי על ההשלכות הנפיצות של מעשה חזירי זה".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן אמר: "הפרובוקטור גלעד קריב הוכיח הבוקר את זילות קדשי ישראל בידי הרפורמים והקונסרבטיבים. הגעתו לכותל הבוקר תוך הפרעה לציבור ולתפילה היא בושה וחרפה, ומהווה פגיעה בקדושת המקום".

הרב פסח לרנר, יו"ר מפלגת ארץ הקודש בהסתדרות הציונית אמר: "הזדעזתי למראה הנסיון החוזר של אנשי התנועות הליברליות לחלל ולבזות את קדשי ישראל. הגיע הזמן שח"כ קריב וחבריו יפסיקו לזרוע פילוג ומחלוקת בציבור. אני קורא להם להפסיק לאלתר את קיום האירועים הפרובוקטיביים הללו שכל מהותן אינה אלא שיבוש סדר התפילה של אלפי יהודים מאמינים."

ח"כ קריב אמר לאחר התפילה כי: "נמשיך להיאבק על הזכות של כל הזרמים והקהילות בעם היהודי להתפלל כמנהגן בכותל המערבי. אני גאה להשתמש בחסינות שלי על מנת לשאת את ספר התורה של נשות הכותל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר