ממשיך להסתבך

דיווח: מושל ניו יורק קואומו קילל את הסוכות

"האנשים האלו ובתי העץ שלהם", זעם אנדרו קואומו וקילל את סוכות תושבי המדינה, לפי דיווח ב'ניו יורק טיימס' - שמוכחש בידי מקורביו • המושל שמסתבך עם היהודים - ובכלל (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אנדרו קואומו (צילום: Shutterstock)

ממשיך להסתבך: מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, קילל את הסוכות של תושביו ודיבר בגנותן - כך עולה מדיווח היום (שלישי) במגזין 'ניו יורק טיימס'.

לפי הדיווח, היה זה בשנת 2006 כאשר קואומו רץ לתפקיד מושל ניו יורק וסייר ברחובותיה. היה זה חג הסוכות, וקואומו כעס על הסוכות של התושבים שומרי המצוות - שמהווים אחוזים ניכרים מן האוכלוסייה.

"האנשים האלו ובתי העץ שלהם", זעם קואומו באוזני אוזניו תוך שהוא מוסיף קללה - כך על פי עד ראייה.

מקורביו של המושל מכחישים את הדיווח. לדבריהם, "שתי אחיותיו נשואות ליהודים, ויש לו את הכבוד הרב ביותר למסורות יהודיות".

בעבר, נחשב הקשר בין קואומו לבין הקהילות היהודיות חם ביותר. גם לאביו, מושל ניו יורק לשעבר מאריו קואומו, היו יחסים מעולים עם יהודי המדינה. אלא שלאחרונה - הקשרים מפנים את מקומם לטובת זעם.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', המושל קואומו התעקש לסגור בתי כנסת בתקופת הקורונה - ואף איים כי מוסדות חינוך שייפתחו ייענשו בשלילת תקציב

העניין נהפך על ידי בית המשפט העליון, לאחר תביעה של חרדים מניו יורק בטענה שמדובר בעבירה על החוקה המחייבת חופש דת.

באותה תקופה יצאו המוני יהודי ניו יורק לרחובות והפגינו בזעם. מאז ניכרת הידרדרות ביחסי קואומו-חרדים בניו יורק.

אך אין זו הגזרה היחידה בה מסתבך קואומו. בחודשים האחרונים התפרסמו מספר פרשיות בתקשורת האמריקנית, שגרמו להמונים לקרוא להתפטרותו ואף להדחתו.

זה התחיל כאשר כמה נשים העידו כי התנהג בסביבתן באופן לא ראוי - ומספר המתלוננות עולה מעת לעת; במקביל, עולה זעם ציבורי על קואומו לאחר מספר קורבנות קורונה גבוה במיוחד בניו יורק; ופרשה שלישית שמתפרסמת בימים אלו, גורסת כי עובדי ממשלה הועבדו בניגוד לחוק כדי להוציא לאור ספר שכתב קואומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר