לרגל ההילולא

המונים בציון רבי שעי'ה בן רבי משה • תיעוד

על אף הסגר וההגבלות, המונים הצליחו להגיע במהלך היממה האחרונה, אל קברו של בעל "הלשובע ולא לרזון", בהונגריה, והעתירו בתפילה ובעריכת סעודות כיד המלך • תיעוד (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ההמונים בתפילה על הציון (צילום: משה דויטש)

בעולם החסידות מציינים היום - ג' אייר, את יום ההילולה של הרה"ק רבי ישעיה ב"ר משה (שטיינר) מקרעסטיר זיע"א שהסתלק בשנת ה'תרפ"ה.

לרגל ההילולא עולים המונים לציונו שבהונגריה, כאשר אלפים רבים צפויים להמשיך ולעלות לציונו גם במהלך היום, כדי לשאת תפילה לישועת הכלל והפרט.

בנוסף, בריכוזי הערים החרדיות נערכים החל מאמש סעודות רבות לזכרו של מי שהפך בשנים האחרונות לבעל מופת שרבים נושעו ונעזרו לאחר שנשאו תפילות על קברו.

בחייו נודע הרה"ק רבי ישעיה זיע"א במי שדאג רבות ליהודי האזור לכך שלא יהיה אדם שילך לישון רעב, או ללא כסות ראויה לגופו ולנפשו, וכך הוא פעל במשך כל שנותיו בגמילות חסדים ובמסירות נפש גדולה לטובת האחר.

בקרב תלמידיו נוהגים לספר כי רבי ישעיל'ה דאג בחייו לא רק לרוחניות של תלמידיו, אלא גם לגשמיות של כל אחד ואחד, עד כדי כך ששעות ספורות לפני הסתלקותו, הוא הורה לכמה מתלמידיו להכין סעודה ואוכל, לטובת המשתתפים שיבואו להלווייתו.

עוד מספרים תלמידיו כי בחייו דאג בעל ההילולא לוודא מידי שנה לקראת יום כיפור, שיהיה לכלל המשפחות מספיק אוכל כדי שחלילה אף יהודי לא ישאר רעב במוצאי הצום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר