המתיחות גדלה

ביידן לפוטין: אם תתערבו אנו מוכנים להגיב

נשיא ארה"ב אמר בנאומו כי הודיע לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי אם ארצו תמשיך להתערב בדמוקרטיה האמריקנית הם יהיו מוכנים לפעול. סנקציות הוטלו על עשרות גופים רוסיים (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פוטין וביידן (צילום: דוד ליינמן, הבית הלבן)

האמריקנים החליטו להטיל סנקציות ולגרש עשרה דיפלומטיים רוסים בשל הטענה כי היו חלק מהתערבות הרוסית בבחירות האחרונות בארה"ב וכי הם אנשי מודיעין במסווה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס אמש (חמישי), בנאום שנשא להחלטה להטיל סנקציות חדשות נגד רוסיה בשל התערבותה בבחירות ואמר שוושינגטון לא יכולה לאפשר למעצמה זרה להתערב בבחירות שלה ולהיות פטורה מעונש.

ביידן הוסיף וסיפר, כי בשיחתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא הודיע לו על הקביעה לפיה מוסקבה התערבה בבחירות. "אם רוסיה תמשיך להתערב בדמוקרטיה שלנו – אנחנו מוכנים להגיב", אמר הנשיא האמריקני.

לצד החמרת הקו מול מוסקבה הוסיף ביידן שכעת הגיע הזמן לצינון המתיחות בין המדינות: "הייתי ברור עם הנשיא פוטין - יכולנו ללכת רחוק יותר, אבל בחרתי שלא לעשות זאת. בחרתי להיות פרופורציונלי".

ממשל ביידן הודיע אתמול, על הטלת סנקציות על רוסיה וגירושם של עשרה דיפלומטים בשל ההתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ומתקפות הסייבר המיוחסות לרוסים. הסנקציות הוטלו על כ-30 גופים ואזרחים ברוסיה שהיו חלק מקמפיין ההתערבות בבחירות.

"הנשיא ביידן חתם על צו נשיאותי של הסנקציות החדשות, המספק לרשויות חוזקה בכדי להפגין את הנחישות של הממשל בתגובה ובהרתעה למכלול הפעילויות הזרות המזיקות של רוסיה", נאמר בהודעת הבית הלבן.

"פעולות אלה נועדו בכדי שרוסיה תישא באחריות למעשיה הפזיזים. אנו נפעל בתקיפות בתגובה לפעולות רוסיות הגורמות לנו או לבעלי בריתנו נזק", אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן. הוא הוסיף כי "במידת האפשר, ארצות הברית תחפש הזדמנויות לשיתוף פעולה עם רוסיה, במטרה לבנות מערכת יחסים יציבה וצפויה יותר שתתאים לאינטרסים של ארה"ב".

בחודשיים האחרונים גורשו דיפלומטיים רוסיים רבים מארה"ב ובתגובה גירשו הרוסים דיפלומטיים אמריקניים מארצם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר