פרסום ראשון

ההודעה המפתיעה של ישיבת בריסק לתלמידים מחו"ל

בפעם הראשונה, הישיבה הוותיקה והחשובה, הודיעה לבחורים ה'חוצניקים', כי עליהם להחליף את ה'סמארטפון' כשר בטלפון כשר שיוספק על ידי הישיבה • כל הפרטים על ההחלטה המפתיעה (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק (צילום: שוקי לרר)

עם פתיחת זמן קיץ - השבוע וחזרתם של בחורי חו"ל לישיבת בריסק בירושלים, הודיעה הנהלת הישיבה, כי היא מעניקה טלפונים מיוחדים לאותם בחורים.

ישיבת בריסק, בראשותו של הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק, היא ישיבה המורכבת בעיקר מבחורים תושבי חו"ל וכן על בחורים מובחרים - מבוגרים ממיטב הישיבות הישיבות בארץ.

באופן עקבי וממושך, עד היום, לא התערבה הנהלת הישיבה וכמובן ראש הישיבה בניידים הסלולריים של הבחורים, מתוך שיטה שלא להתערב לבחורים.

מכיוון שלא היה פיקוח מטעם הנהלת הישיבה, כל בחור יכול היה להחזיק איזה מכשיר שירצה והיו כמובן בחורים אף עם 'סמארטפון', הבחורים האמריקנים בישיבה, החזיקו מכשיר מיוחד - לא כשר אך מפוקח על ידי הרבנים בארה"ב.

השבוע, לאחר תקופה ארוכה, בה מרבית הבחורים לא היו בישיבה, נכנס אחד מהנהלת הישיבה לחדר האוכל בישיבה והודיע הודעה שהפתיעה את כולם.

"על דעת הנהלת הישיבה, אין להחזיק יותר מכשירים שאושרו בארה"ב, ולכן כל בחור שיגש למשרדי הישיבה יקבל טלפון כשר על חשבון הישיבה".

אברך וותיק בישיבה מספר ל'כיכר השבת': "מי שמכיר את בריסק יודע שמדובר בהודעה דרמטית, מדובר בפעם הראשונה שהישיבה מתערבת בעניינים כאלה ועוד היא מחלקת מכשירים בחינם, שככל הנראה היה תורם שהסכים לתרום אותם".

"יחד עם זאת", מוסיף אותו אברך, "גם בהודעה שנאמרה, לא נאמר שזו דעתו של ראש הישיבה - אלא מטעם הנהלת הישיבה, ככל הנראה ראש הישיבה לא רצה להתערב ואנחנו משערים שמכיוון שהיה תורם, אז ראש הישיבה אמר למה לא, שיחליפו למכשיר כשר, אבל הוא לא רצה שההודעה תצא בשמו".

"תבינו", אומר אותו האברך לסיום, "אנחנו בבריסק - שמדקדקים בכל מילה, לא ממהרים עדיין להחליף לטלפון המדובר ומחכים לראות האם תצא הודעה רשמית מראש הישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר