הסבך הפוליטי

דרעי ובנט נועדו בר"ג; לפיד יקרא לממשלה פריטטית

יו"ר 'ש"ס', אריה דרעי, מנסה להשאיר את יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט בגוש נתניהו, ניסיון שלא צלח כבר חודשים • יו"ר 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד ינאם ב-18:00 (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שבועיים ויומיים לתום המנדט של ראש הממשלה, ובימין מתקשים למצוא פתרון. אחרי שב'ליכוד' זנחו את המאמצים להכניס את בצלאל סמוטריץ' לממשלה בתמיכת 'רע"מ', התפנו בנימין נתניהו ואנשיו לנסות ללחוץ את גדעון סער לחבירה לממשלת ימין.

ע"פ התוכנית, תחילה נפתלי בנט יתחייב לממשלת ימין בלבד, בלי לזלוג ל'יש עתיד' ולראשות ממשלה שוויונית, ואז יו"ר 'תקווה חדשה' ייאלץ להיכנס, כדי לא להיפגע משמעותית בבחירות נוספות. במצב כזה, 'הציונות הדתית' תיכנס מיד לממשלה.

לכך נועדו כל המפגשים בין רה"מ ליו"ר 'ימינה' ולכן גם צוותי המפלגות במשא ומתן צפוף. היום נכנס מטעם נתניהו נציג נוסף: יו"ר 'ש"ס' אריה דרעי נועד בשעות האחרונות עם יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט במשרדי "גל אורן לרנר" ברמת גן, בניסיון לשכנעו להיצמד לגוש הימין.

ספק אם הלחצים הללו יניבו פרי, על אף שב'ימינה' מדגישים כי "יתאמצו לעשות הכל למען הצלחת נתניהו", מפני שבנט לא רואה ממשלה ודאית בסופה.

במקביל, יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, ינאם הערב (18:00) שוב - כדי לקרב את יו"ר 'ימינה' אף יותר לממשלת אחדות, הנדרשת לדעתו בימים שלאחר הקורונה. לפיד, שכבר הכריז כי יתן לבנט את תפקיד ראש הממשלה הראשון במסגרת ממשלת רוטציה שוויונית, ינסה לרכך את מצביעי 'ימינה' ולהסביר להם את הצורך בממשלת ימין-מרכז-שמאל בימים אלו. בסביבת לפיד שמרו על שתיקה מאז נתניהו קיבל את מלאכת הרכבת הממשלה, אך ניסיונות התיווך בציר לפיד-בנט-סער נמשכים כל העת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר