תופעה מדאיגה ומסוכנת

ערבים מתעללים בחרדים ומעלים לרשת; המשטרה חוקרת

עשרות עדויות של חרדים שהותקפו בעיר העתיקה בירושלים, בידי צעירים ערבים, שמיהרו לתעד זאת ולפרסם ב'טיקטוק'; התופעה החמורה, כך נראה - צוברת תאוצה, והמשטרה חוקרת; סיקור (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חרדים שהותקפו (צילום: מתוך 'טיקטוק')

בימים האחרונים נאספו עשרות עדויות של חרדים שהותקפו באזור העיר העתיקה בירושלים, בדרך כלל בידי צעירים ערבים, והתופעה החמורה, כך נראה - צוברת תאוצה.

מדובר בחרדים שעושים את דרכם ממרכז העיר אל הכותל המערבי או בדרך חזרה. קבוצה של צעירים ערבים מתנכלת אליהם, תוקפת אותם באלימות או סתם משפילה אותם, תוך שהם מצלמים את המעשים הקשים ומעלים זאת לרשת ה'טיקטוק', וכך התופעה הפכה לוויראלית.

תקיפת בחור הישיבה ברכבת הקלה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן כינס בימים האחרונים ישיבה מיוחדת כדאי לדון ברצף האירועים הללו. במקביל, במשטרה פתחו בכמה חקירות של מקרים מהסוג הזה, ובמשטרה קוראים למי שהותקף להגיע ולהגיש תלונה בתחנות המשטרה, במטרה לסייע לחקירות להבשיל לכדי כתב אישום נגד המעורבים.

לא רק הולכי רגל הותקפו, גם כלי רכב ואוטובוסים שעשו את דרכם באזור העיר העתיקה בירושלים, נפגעו מהשלכת אבנים בימים האחרונים.

תקיפת חרדי בעיר העתיקה

במשטרה, מתגברים כוחות ומעלים את הכוננות באזור העיר העתיקה בירושלים ובכלל, בניסיון למנוע מקרים כאלה. גם בקרב הציבור הערבי בעיר העתיקה יש מי שמנסה להרגיע את השטח, בניסיון להעביר את חודש הרמדאן בשקט.

ל'כיכר השבת' נודע כי התקיימו שיחות בין גורמים במשטרה לתושבים בולטים בקרב הציבור הערבי בעיר, במהלכם הם גינו את מקרי האלימות נגד החרדים.

כזכור, תופעת הסרטונים האלימים ברשת ה'טיקטוק' לא חדשה, כבר לפני מספר חודשים התרחש מקרה מזעזע של כמה צעירים ערבים שכלאו צעיר בעל מוגבלות ברשת שופרסל והתעללו בו תוך שהם מתעדים את זה ומעלים לרשת.

בימים האחרונים, כאמור, התופעה הזו גדלה להיקף של עשרות מקרים, כאשר אותם צעירים ערבים גם מצלמים שוטרים ומנסים לבזות אותם.

תקיפת לוחם מג"ב

כזכור, מה שהוביל לסערה הוא סרטון בו נראה ערבי סותר לבחור ישיבה חרדי ברכבת הקלה. המשטרה פתחה בחקירה ומפעילה אמצעים בנסיון לאתר את החשוד, במקביל עצרה את הצעיר שהעלה את הסרטון לרשת ומעצרו הוארך בארבעה ימים. הבוקר יתקיים דיון נוסף בעינינו בבית משפט השלום בירושלים.

אמש (ראשון) הגיעו חברי הכנסת של 'הציונות הדתית', בהם בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, שמחה רוטמן, מיכל וולדיגר ואורית סטרוק לסיור בשער שכם, בעקבות גל התקיפות.

המהומות בשער שכם, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הח"כים שוחחו עם מפקד מחוז קדם במשטרה ודרשו את הגברת האכיפה. "לא ניתן לקבל את האלימות הערבית שמרימה את ראשה בערים המרכזיות במדינת ישראל", אמר סמוטריץ', "הגענו הערב לשער שכם לעמוד על ההיערכות המשטרתית להגנה על היהודים בדרכם לכותל ולעיר העתיקה. אנחנו מחזקים את ידי משטרת ישראל אבל לא מסתפקים במה שנעשה. נדרשים אפס סובלנות, אגרוף ברזל ומיצוי דין מלא עם המפגעים".

"אנחנו מחזקים את השוטרים והחיילים שנמצאים כאן, אבל זה לא מוריד כהוא זה מהדרישה החד משמעית שלנו. אפשר לפעול בנחישות, וכשהמשטרה רוצה היא יודעת לעשות זאת", אמר בן גביר. "גם הפרקליטות ומערכת המשפט יודעות לפעול ולהתגייס כשהן רוצות, וזה ממחיש את הצורך למה צריך להקים ממשלה ימין מלא מלא, כדי לשמור על ירושלים ועל בטחון התושבים בה".

הסיור של אנשי 'הציונות הדתית' והתדרוך מהמשטרה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה ציינו כי אמש נערכה המשטרה בכוחות רבים לקראת תפילת הערב של חודש הרמאדן, תפילת התראוויח, בה נטלו חלק אלפי מתפללים. לאחר שהתפילה הסתיימה ללא חריג והמתפללים התפזרו לביתם לסעודת שבירת הצום, החלו מאות צעירים להפר את הסדר סמוך לשער שכם ומערת צדקיהו תוך תקיפת שוטרים, יידוי אבנים וירי זיקוקים לעבר השוטרים.

בעקבות הפרת הסדר והאלימות מצד אותם צעירים נאלצו כוחות המשטרה לפעול תוך שימוש באמצעים לפיזורם של הפורעים ונעצרו 5 חשודים שהועברו לחקירה בגין הפרת סדר- יידוי אבנים, תקיפת שוטרים ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר