תאונה קטלנית

הרכב האוטונומי התנגש בעץ; שניים נשרפו

רכב אוטונומי של טסלה התנגש בעץ בטקסס שבארה"ב ושני הנוסעים ברכב נהרגו כשהרכב עלה כולו בלהבות. מושב הנהג היה ריק וככל הנראה נעשה שימוש בנהג האוטונומי (בטיחות)

(צילום מסך: KPRC-TV)

שני הרוגים בתאונת דרכים אתמול (ראשון), בטקסס שבארה"ב, בה מעורבת מכונית הטסלה האוטומטית מדגם S. על פי הדיווח, מושב הנהג היה ריק כשהמכונית התנגשה בעץ ועלתה באש. לא ברור עדיין אם היא אכן הייתה על מצב הנהג האוטומטי או שבעל המכונית שכח להפעיל אותו מסיבה כל שהיא.

השוטרים המקומיים שהוזעקו למקום מצאו אדם אחד לצד הנהג ואחד במושב האחורי כשברור שאף אחד לא נהג ברכב בזמן התאונה. כוחות הכיבוי נאבקו קשות בלהבות שפרצו כל העת מסוללות הרכב ורק לאחר התייעצות עם טסלה הצליחו לכבות את הלהבות.

מהחקירה הראשונית עלה כי המכונית נסעה במהירות רבה ולא הצליחה לפנות. היא סטתה לצד הכביש, פגעה בעץ והחלה להתלקח. אחד ההרוגים הוא בן 69 והאחר בן 59. טסלה טרם מסרה תגובה על התאונה שמעמידה בצל כבד את השימוש בנהג האוטומטי אם כי החברה התריעה כבר פעמים רבות בפני הצרכנים כי הנהיגה האוטומטית אינה במקום הנהג ורק נועדה לסייע לו כשהוא אמור להיות מוכן לשלוט ברכב בעת הצורך.

למרות זאת המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה טענה כנגד החברה שעיצוב המערכת עלול להוביל נהגים להימנע מלהעניק תשומת לב לדרך ומקשה עליהם להגביל את השימוש בנהג האוטומטי.

בעבר כבר היו תאונות קטלניות עם רכב הטסלה, אך גם אז לא היה זה ברור מה הייתה הסיבה המדויקת לתאונה. יצוין, כי עדיין מדובר בתאונות נדירות במיוחד ומועטות אל מול כמות הקילומטרים שמתבצעת ברכבים של טסלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר