דרמה במליאה

בתמיכת עבאס: ניצחון מהותי ל'גוש השינוי'

לאחר שעות של דיונים, מליאת הכנסת אישרה את הצעת 'גוש השינוי' להקמת הוועדה המסדרת וזה לאחר שהצעת 'הליכוד' נפלה בשל התנגדות מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)

דרמה במליאת הכנסת: על אף שבידיה ראשות הוועדה המסדרת, הצעת יש עתיד למבנה הוועדה המסדרת עברה, ובכך נלקח מבנימין נתניהו הכוח בכנסת.

ההצעה עברה ברוב של 60 מול 51, אחרי שהצעת הליכוד נפלה ברגע האחרון: יו"ר ימינה נפתלי בנט כמעט והצליח במשימתו, אחרי לחצים רבים מצד רה"מ בנימין נתניהו. ע"פ הסיכום, שהגיע רגעים לפני תחילת ההצבעה, ימינה החליטה לתמוך בהצעת הליכוד, לפיה על כל חמישה חברי כנסת יהיה נציג אחד בוועדה המסדרת, כפי שרצו נתניהו ומיקי זוהר, ובתמורה אחד מהנציגים שעתידים להיות בידי הליכוד יועברו לידי ימינה.

כעת היה אמור להיות לגוש תומכי נתניהו יהיו תשעה חברים בוועדה המסדרת, לגוש מתנגדי נתניהו עשרה, לימינה שניים ולרע"מ נציג אחד. נתונים אלו משאירים כוח רב בידי נפתלי בנט בימי הרכבת ממשלה, למי משני הצדדים, ומצד שני לא מראה שיו"ר ימינה בחר צד בשאלת בנימין נתניהו או יאיר לפיד.

אך בשעת ההצבעה, כבשליכוד היו בטוחים שההצעה עוברת והכוח נותר בידי מיקי זוהר וגוש הימין, רע"מ הצביעה נגד ההצעה - והפילה אותה. בשעת ההצבעה על הצעת גוש מתנגדי נתניהו, אנשי ימינה נעדרו מהמליאה ואילו חברי רע"מ תמכו בה, ההיפך ממה שציפו בליכוד. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ניצל את ההזדמנות לתקוף את אלו שניסו לקדם ממשלה עם עבאס: "‏מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר".

על פי הצעת יש עתיד, שאושרה במליאה, לגוש נתניהו יהיו 14 חברים, לגוש מתנגדי נתניהו 16, לימינה 2 ולרע"מ 1. כעת נפגע כוחו של בנט, אחרי שנחשף במליאה ההסכם שרקם עם נתניהו, וגם אם ימינה תחליט לתמוך בעמדת הליכוד בכל הליכי הוועדה המסדרת - הכוח בידי רע"מ שיכולה לתת רוב לגוש מתנגדי נתניהו.

יצוין כי לפי ההסכם אליו הגיעו יאיר לפיד ומנסור עבאס, שפורסם בחדשות 12, רע"מ תקבל לשון מאזניים בוועדה, הקמת ועדה לענייני החברה הערבית, ועדה מיוחדת למיגור הפשיעה והאלימות וחברות בוועדת הכספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר