כאבי בטן קשים

בגלל צריכת ושתיית גת: אושפז בבית חולים

גבר בן 49 צרך על בסיס יומי - גת, במטרה לרזות. לאחר כמה ימים הוא סבל מכאבי בטן עזים במיוחד, והוא הועבר לטיפול בבית החולים שם גילו כי הוא סובל מאיסכמיה של המעי הדק (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גת (צילום: שאטרסטוק)

לבית החולים קפלן ברחובות הגיע גבר בן 49 מנס ציונה, שסבל מכאבי בטן קשים, לאחר שצרך ושתה גת, על בסיס יומיומי במטרה לרזות, הגבר הועבר לאשפוז.

הרופאים בבית החולים, החלו בבדיקות שהראו כי הוא סובל מאיסכמיה של המעי הדק, כלומר – אספקת הדם למעי הדק אינה מספקת. המטופל עבר סדרה של בדיקות לבדוק האם הוא סובל מגידול, דלקת במעי, מחלת ספיגה ומחלות נוספות

ניסיונות הצוות הרפואי להבין מה הסיבה לאיסכמיה עלו בתוהו. אך בדיקת רעלים בשתן שהעלתה ממצאים חריגים, החזירו את הרופאים לבני המשפחה כדי לבדוק מה היה הרקע לכך.

ד"ר מיטל זיקרי דיטש, רופאה ביחידה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי קפלן, מספרת: "שאלנו את המשפחה על גורמי רקע מספר פעמים, אבל הם לא העידו על משהו חריג. סדרה של בדיקות שערכנו לו שללה הימצאותם של גידול, דלקת, מחלות ספיגה ופתולוגיות נוספות. לאחר שהטוקסולוגיה בשתן הציגה עדות להימצאות אמפיטמינים, שהם למעשה סם ממריץ, והתעקשנו שוב מול המשפחה, הם סיפרו כי בשבועות האחרונים המטופל נוהג לשתות מיץ גת על מנת לרזות".

המשפחה סיפרה לרופאי בית החולים, כי בשבועות האחרונים המטופל היה טוחן בבלנדר גת על מנת להפוך אותו למיץ. המטופל נהג לשתות את מיץ הגת כארבע פעמים ביום, כדי לדכא את התיאבון במטרה לרזות.

ד"ר דיטש מספרת: "מדובר באדם בריא בדרך כלל, שרצה לרדת במשקל, והחליט לשתות מיץ גת על מנת לדכא את התיאבון. חשוב להבין, שתהליך הטחינה של הגת ממצה את האמפטמינים הקיימים בחומר, והופך את המשקה לסם ממריץ בריכוז גבוה. הריכוז הגבוה במיץ, בשילוב עם תדירות הצריכה הגבוהה של המטופל, הובילה לירידה באספקת הדם למעי הדק אצל המטופל, והוא נדרש לניתוח חירום, במסגרתו הכירורגים כרתו לו חלק מהמעי הדק".

עוד מוסיפה ד"ר דיטש: "הרעלת גת היא מסוכנת מאוד, וכמו כל סם ממריץ, יכולה להזיק למערכות שונות בגוף, ובמקרה אחר שאושפז ביחידה לפני מספר שנים, המטופל נפטר מההרעלה".

הגבר מנס ציונה מאושפז כעת ביחידה לטיפול נמרץ כללי של בית החולים, ומצבו השתפר, "הוא עירני, נושם בכוחות עצמו ולא נשקפת סכנה לחייו", אומרים בבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר