האלימות הערבית

החרדי חטף אגרוף לפנים; מעצרו של התוקף הערבי הוארך

מוהנד סואף, נעצר בחשד שנתן אגרוך לפנים לבחור חרדי, בעיר העתיקה בירושלים. הובא היום בפני בית המשפט השלום בבירה, שם הוחלט להאריך את מעצרו בשלושה ימים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ערבים וחרדים מתעמתים, אמש; למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גל התקיפות של הערבים כלפי חרדים, שמתועד ומופץ ברשתות החברתיות - עדיין נמשך, אך המשטרה מנגד פועלת כדי להגיע לכל אותם ערבים אלימים, ומביאה למעצרם.

אחד מהם, מוהנד סואף, הובא היום בפני בית המשפט השלום בבירה, שם הוחלט להאריך את מעצרו בשלושה ימים.

נציגת המשטרה אמרה בדיון כי העצור "חשוד שתקף באגרוף בחור חרדי שעבר בעיר העתיקה ממניע גזעני, הבחור החרדי עבר בעיר העתיקה וקיבל אגרוף לפנים, קושר אותו גם עדות של בחור אחר שנעצר איתו ושוחרר בתחנה וגם דוח פעולה של שוטר שהיה בפניה".

"המשיב תקף את הבחור לפי החשד כרגע נטו ממניע גזעני", היא ציינה, "הוא מוסר בחקירה שהיה משהו מקדים לפי דוח צפייה ומהחומר אין אינדיקציה והמניע הוא גזעני, ובכך יש מסוכנות, הבקשה מידתית לבחון את החומרה".

עו"ד אליא תיאודורי, בא-כוח המשיב, אמר בדיון כי "לא מדובר על רקע גזעני, הוא עשה את זה בעצבים, אם זה היה ממניע גזעני לא היה אירוע למעלה, המשיב ועוד שניים היו על יד העירייה ליד השער החדש והותקפו על ידי חרדים וגם נחבל ברגל, ברח מהם, הגיע לשער ומצא 2 שוטרים ואמר לשוטר שהותקפו ורצים אחריהם, מגיעים החרדים ורודפים אחרים.

"הוא לא תקף את החרדי בחזרה שהוא חרדי, הוא תקף כי תקף אותו למעלה, הוא עשה טעות אבל זה לא הופך אותו על רקע גזעני, כי הוא הותקף למעלה, אם רוצה המשטרה לבדוק, אם הייתה קבוצת ערבים שרודפת אחרי חרדי, לא עוצרים את הערבים על מנת לברר את המצלמות, כאן יש גרסה של שלושה שאומרים שהותקפו למעלה, אם היה הדבר הפוך, היינו עוצרים את שלושת הערבים ומשחררים את החרדי עד שמבררים מה שהיה למעלה, יש עכשיו חשד סביר נגד החרדי עם 3 עדויות, היו צריכים לבדוק מצלמות ולעצור גם אותו, אין פעולות בנות שיבוש, הכול מתועד, נתן גרסה, שיתף פעולה עם המשטרה ויש להם את השוטרים שראו את המקרה".

ירושלים, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השופט יהושע צימרמן כתב בהחלטתו כי "למשיב מיוחסות עבירות של הפרעה לשוטר, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ועבירות ממניע גזענות או עוינות ... אין חולק שהמשיב תקף באגרוף את האדם הנחזה להיות כחרדי. אין חולק שהמשיב עשה זאת אל מול עיני השוטרים, כך עולה מדוח הפעולה. מחומר הראיות לא עולה שהמשיב עשה כן בתכוף לתקיפה שהותקף, אמנם המשיב טען זאת בחקירתו ואולם חומרי חקירה מצביעים שלכאורה אין הדבר כן.

"טוען הסנגור שהאירוע החל במקום אחר בסמוך לשער החדש, שם המשיב הותקף על ידי אותו חרדי ואחרים ואולם, עניין זה, דהיינו קשירת האדם החרדי לביצוע כל תקיפה שהיא, איננו עולה בהכרח מחומר הראיות ואזכיר כי מדובר באירוע שהתרחש אמש בשעה 23:30. בהקשר זה, אפנה להודעות שנגבו.

"בנסיבות אלו, אני סבור שיש מקום לאפשר לגורמי החקירה להמשיך בחקירה תוך המשך שהותו של המשיב במעצר, ובשים לב לפרק הזמן המבוקש שהינו בעוד יומיים, לא מצאתי מקום לצמצם מימי המעצר המבוקשים".

בשל כך, כאמור, הורה על הארכת מעצרו בשלושה ימים אך ציין כי הוא סבור שעד למועד זה, ניתן לסיים את החקירה בעניינו של המשיב.

לעומת זאת, חשוד אחר בשם מחמד עטון שנעצר גם כן בחשד לתקיפת חרדי בעיר העתיקה, שוחרר בתנאים - בהסכמת הצדדים, תוך הרחקתו מהעיר העתיקה למשך כחודש ומעצר בית מלא למשך חמישה ימים.

במהלך השבוע החולף, עצרה המשטרה למעלה מ-50 חשודים המעורבים באירועי אלימות באזור העיר העתיקה, בהם אירועי הפרת סדר, התפרעות אלימה, תקיפת שוטרים ואזרחים, גרימת נזק לכלי רכב משטרתיים ואזרחיים ועוד.

במשטרה ציינו כי משטרת מחוז ירושלים פעלה יחד עם יחידות משמר הגבול בנחישות תוך הפעלת כלל היכולות האנושיות והטכנולוגיות העומדים לרשותם על מנת למנוע אירועי אלימות והפרות סדר, לאתר את המעורבים באירועים מעין אלו שהתרחשו ולהביאם לחקירה בכוונה למצות עמם את הדין".

"למעלה ממחצית מהמעורבים הנם קטינים שנטלו חלק פעיל באותם אירועים עד כדי היותם החשודים המרכזיים באירועי האלימות", אמרו במשטרה. "אנו נמשיך לפעול על מנת להגביר את תחושת הביטחון של כל אדם ואדם במרחב הציבורי, מחד, ולנפעל ביד קשה כנגד המעורבים תוך המשך פעילות בימים הקרובים לאיתור מעורבים נוספים והבאתם לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר