בשליחות נתניהו?

שבוע לפני הבחירות: איילת שקד וראש המוסד יוסי כהן - נפגשו

יוסי כהן אירח את הח"כית מימינה, בימי ההכרעה של הבחירות, כך דווח בוואלה • גורמים שעודכנו בפרטים טוענים כי הפגישה לא עסקה בנושאים פוליטיים, אך טיב היחסים בין נתניהו לכהן מעלה את החשש (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יוסי כהן ואיילת שקד. ארכיון (צילום: פלאש 90, אוליבייה פיטוסי - פלאש 90)

ראש המוסד יוסי כהן, הנחשב מקורב במיוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, אירח את ח"כ איילת שקד מימינה שבוע לפני הבחירות, במטה הארגון בת"א, כך פורסם הבוקר (רביעי) בוואלה.

לפי גורמים המעורים בפרטי השיחה, היא עסקה בנושאים ביטחוניים-משפטיים ולא בנושאים פוליטיים, מכורח חברות שקד בוועדת החוץ והביטחון, אך העיתוי מעלה סימני שאלה האם לא שורבבו לשיחה גם עניינים פוליטיים.

יוסי כהן נחשב לאיש סודו של רוה"מ, וכבר כמעט עשור מכהן תחתיו בשני תפקידיים מרכזיים, כראש המל"ל וכראש המוסד. הקשר בין השניים קרוב מאוד, ומבחינת נתניהו, כהן הוא "האיש למשימות מיוחדות".

כך היה כשראש המוסד נשלח לשכנע את בכירי איחוד האמירויות לארח את רה"מ סמוך לבחירות. כך יהיה גם בשבוע הבא, שכהן יהיה הבכיר הישראלי הראשון שיקיים פגישות עבודה בוושינגטון בימי ממשל ביידן, ויצטרף אליו ראש המל"ל, מאיר בן שבת.

האינטרס הפוליטי של רה"מ בפגישת כהן-שקד - מובהק. נתניהו חשש כבר בזמן מסע הבחירות מחבירת נפתלי בנט ליאיר לפיד, לצורך השבעת ממשלה שתחליף אותו, אחרי 12 שנה רצופות בתפקיד. בתוך כך, יודע נתניהו שלאיילת שקד כוח רב בימינה, והיא יכולה להשפיע על מהלכיו של בנט. כך שלגרסת החוששים שהפגישה עסקה בפוליטיקה, היא נועדה למנוע מבנט לחבור לשמאל, גם במחיר בחירות חמישיות.

גם מבחינת שקד, יש רווח בפגישה כזו: שרת המשפטים לשעבר עדיין פסולה אצל רעיית ראש הממשלה, אבל היא טרם ויתרה על חלומה הגדול, לחזור לליכוד, וייתכן שפגישות כאלו נועדו לרכך את לב שרה נתניהו.

כזכור, שמו של ראש המוסד נקשר בכמה עניינים פוליטיים רק במערכת הבחירות האחרונה: מלבד ניסיונות ארגון טיסת רה"מ לאבו דאבי, נתניהו אמר בריאיון בחדשות 13 כי הוא "מייעד לכהן תפקיד בממשלתו הבאה", על אף שהדבר אסור ע"פ חוק הצינון. בנוסף, שמו של יוסי כהן הוזכר מפי ראש הממשלה כמי שיכול להחליפו בתפקיד מנהיג המדינה בעתיד.

כהונתו של יוסי כהן כראש המוסד צריכה להסתיים בעוד כחודש וחצי, אך על אף שכבר נבחר לו תפקיד, סביר שימשיך בתפקידו לזמן מה נוסף, עד שתושבע ממשלה חדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר