המשבר בשיאו

בליכוד ובימינה מודים: "אין שיחות מו"מ; הכל תקוע"

הליכוד תקפה את יו"ר 'ימינה נפתלי בנט בהודעה רשמית והאשימה אותו ב"חבירה לשמאל" • הרקע להודעה החריגה: נתק בין צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות (חדשות, פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ובנט. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פחות משבועיים לסיום המנדט של בנימין נתניהו, ונראה שבליכוד השלימו עם העובדה שהוא לא יעמוד בראשות הממשלה, לפחות לא לבדו, כפי ששאף.

בקרב כל מפלגות גוש הימין ובמפלגת ימינה, ובעיקר אנשי המשא ומתן המנהלים את השיח בין הליכוד לימינה, אומרים היום (רביעי) לכיכר השבת: "המשא ומתן תקוע, שיחות כלל לא מתקיימות ואין כל חדש מאיפה שהיינו לפני ההצבעה על הוועדה המסדרת".

בליכוד ציפו שההסכם שנרקם בין מיקי זוהר לאיילת שקד, שתכנן להעניק כוח יתר לימינה בוועדה המסדרת, יישר את ההדורים - אך נפילת ההצעה בהצבעה במליאה העמיקה את הקשיים בין הצדדים.

כל הדברים הללו הובילו את הליכוד להוציא בצהריים (רביעי) הודעה חריגה בה הואשם נפתלי בנט ב"חבירה לממשלת שמאל", ולא כאזהרה מצעד כזה: "ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס תוך חודשים ספורים ותביא לפיזור הכנסת ולבחירות כלליות חמישיות", האשימה הליכוד. "היא לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבינלאומיים נגד ההתיישבות וחיילי צה״ל והמירוץ להסכמים מסוכנים עם איראן. היא אפילו לא תוכל לקדם רפורמה אחת של הימין".

הקש ששבר את גב הגמל היה השיחה בין ראש הממשלה ליו"ר ימינה שעה קלה לפני ההצבעה על הוועדה המסדרת. בשיחה זו סירב בנט לומר לנתניהו איך יצביע באשר לוועדה המסדרת, מה שהוביל להסכם זוהר-שקד, ויתרה מכך - סירב לומר האם יתמוך בהצעה לבחירה ישירה לראשות הממשלה.

בשל כך תקפו בליכוד: "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר לבחירת ראש הממשלה שלא כרוך בפיזור הכנסת ובחירות כלליות נוספות. ראש הממשלה שייבחר יוכל להקים ממשלה מייד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה. אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין הוא חייב להודיע מייד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר