הצע"ח של בוסו

"חוק הטיקטוק": משתפי הסרטונים האלימים יכלאו?

אוריאל בוסו מש"ס מנסה לבלום את "טרור הטיקטוק" • ע"פ הצעת החוק שהגישו, מפיצי הסרטונים האלימים יורשעו בעבירה פלילית שיכולה להגיע לשלוש שנות מאסר (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הסטירה לבחור הישיבה, ההצקות לחרדים באזור הכותל ובעקבות הטרור הגואה שמלווה בסרטונים שעולים ביישומון "טיקטוק", ח"כ אוריאל בוסו מש"ס הגיש היום הצעת חוק לפיה ״הפצת סרטונים ותכנים אלימים או המעודדים לאלימות והסתה ברשתות החברתיות, יהוו עבירה פלילית לפי הגדרות הדין של עבירות תקיפה בחוק העונשין שדינם עד שלוש שנות מאסר".
הצעה זו מניחה כי ללא הפצת הסרטונים ברשת החברתית הצעירה, האלימות ברחובות ירושלים ויפו לא הייתה גדלה.

ח"כ אוריאל בוסו הסביר את ההצעה: "לאחרונה נפוצה תופעה פסולה ההולכת ומתעצמת מיום ליום של שיח אלים ומסית כנגד ציבורים על רקע מגזרי או עדתי באמצעות הרשתות החברתיות אשר מופצות במסגרת סרטוני צחוק וקלות דעת ואשר מעודדות ומייצרות אלימות פיזית או מילולית העולות כדי 'תקיפה' באדם או ברכוש שתחילתן בהלצה ואחריתן עדי אובד".

"הצעה זו מבקשת לבצע תיקון בחוק העונשין לפיו 'תקיפה' תיחשב גם ע"י תיעוד מעשה האלימות ו/או הפצתו ברשתות או בכל דבר העשוי לגרום לעידוד אלימות ושיח פוגעני וביזוי והשפלה של אחר".

ח"כ בוסו מש"ס הציב רף ענישה גבוהה למצב זה: "הפצתם ופרסומם של סרטונים ותכנים אלימים או המעודדים לאלימות יהוו עבירה פלילית לפי הגדרת הדין של עבירות תקיפה בחוק העונשין - שדינם שלוש שנות מאסר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר