שינוי מגמה?

שר טורקי הזמין שר ישראלי לביקור במדינה

הטורקים מנסים לחמם את היחסים עם מדינת ישראל לאחר כשלוש שנים של קיפאון. שר החוץ מבלוט צ'בוטולו הזמין את שר האנרגיה הישראלי, יובל שטייניץ, לכנס דיפלומטי (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר תקופה ארוכה של משבר ביחסים בין ישראל לטורקיה, משבר שאקורד הסיום שלו היה לפני כשלוש שנים עם גירושו של השגריר הישראלי מטורקיה, נראה שבמדינה המוסלמית מנסים לחמם את היחסים שוב. שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ הוזמן על ידי שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בוטולו, לכנס דיפלומטי העוסק ביחסים בין לאומיים.

על פי הדיווח מדובר ב"כנס הדיפלומטיה של אנטליה" שמתקיים תחת חסותו של הנשיא רג'פ ארדואן והשר שטייניץ שוקל בחיוב להיענות להצעה למרות היחסים העכורים בין המדינות והתבטאויותיו הבוטות במיוחד של ארדואן על מנהיגי ישראל.

בשנה האחרונה היו כמה ניסיונות למגעים מחודשים בין המדינות. ישראל מינתה את הדיפלומטית אירית ליליאן, כממונה על השגרירות באנקרה. ליליאן, מומחית בטורקיה והיא אמורה לבחון את האפשרות של חידוש היחסים.

על פי דיווחים מטורקיה, בישראל מאשימים את הטורקים באירוח גורמי טרור סודיים של חמאס באיסטנבול המבצעים התקפות סייבר וטרור כנגד ישראל. הטורקים מכחישים את הטענות ואומרים כי אם יש אנשי חמאס בטורקיה אלו מחבלים שנשלחו אליה על ידי ישראל במסגרת עסקת שליט.

על פי הערכות המומחים, שינוי הכיוון של טורקיה ככל הנראה קשור להחלפת הממשל בארצות הברית וניסיון לשיפור עמדות מול הנשיא החדש ג'ו ביידן לאחר שמול טראמפ היחסים היו רעועים במיוחד.

רק הבוקר דווח שהנשיא ביידן צפוי להכיר רשמית בטבח הארמנים על ידי האימפריה העות'מאנית במהלך מלחמת העולם הראשונה כרצח עם. כך אמרו גורמים אמריקנים רשמיים שהוסיפו כי ביידן מתכוון להשתמש במילים "רצח עם" בנאומו הצפוי עוד יומיים ביום הזיכרון הארמני לטבח. המהלך צפוי להכעיס את הטורקים שינסו בכל דרך להימנע מכך ייתכן גם במחוות מסוג ההזמנה של שטייניץ לטורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר