"אהבנו אותו"

הקהילה האתיופית באבל: הרב נדב מהדני זצ"ל

אחרי שבועות בהם התייסר מקורונה, הלך לעולמו רב הקהילה האתיופית באור יהודה, הרב נדב מהדני זצ"ל בן ה-55, והותיר אחריו את תלמידיו ושומעי לקחו, כמו גם את רעיייתו וששת ילדיו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרב המנוח (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אבל כבד בקרב יוצאי אתיופיה בישראל, עם היוודע הבשורה כי בצהרים (חמישי) נפטר מקורונה הרב נדב מהדני זצ"ל, רב הקהילה באור יהודה, בגיל 55.

לפני כחודשיים נדבק הרב בנגיף, ומאז היה מאושפז בבית החולים במצב קשה מאוד, כשהוא מורדם ומונשם, עד אשר בשעות האחרונות השיב את נשמתו ליוצרה, למגינת לבם של רעייתו, ילדיו, ותלמידיו.

בצעירותו, לאחר עלותו לארץ הקודש, התגוררה הרב בנתיבות, אך בהמשך עבר עם בני משפחתו לעיר אור יהודה, שם שימש כרב הקהילה האתיופית, לה הקדיש את את חייו.

מכריו אומרים ל'כיכר השבת': "הרב נדב היה זה שמארגן את כל הטקסים בקהילה, סידר קידושין לזוגות רבים תחת חופתם ולהבדיל הספיד בהלוויות של בני הקהילה".

המנוח, הם מספרים, "היה מתהלך תמיד עם ספר קודש בידיו, והשקיע רבות בחינוך ילדים ובענייני חינוך של כלל ילדי הקהילה. אהבנו אותו מאוד".

עצרת תמיכה בבנו של המנוח, בעת שנעצר כעריק (ארכיון. באדיבות המצלם)

היום, עם פטירתו, פרסם יו"ר תנועת ש"ס השר דרעי הודעת אבל, בה נכתב: "בצער רב קיבלתי את הבשורה הנוראה על פטירתו הפתאומית של רב הקהילה האתיופית באור יהודה, הגאון הגדול הרב נדב מהדני זצ"ל".

"המנוח הצדיק עמל כל חייו למען העדה האתיופית, זכה לקרב משפחות רבות לתורה, הפיץ רבות בשנים את תורתו של מרן הרב עובדיה זי"ע, היה מפעילי התנועה הקדושה וזכה להעמיד דורות ישרים ההולכים בדרך השם".

שר הפנים הוסיף: "בשם כל חברי תנועת ש"ס, אנו שולחים תנחומים לרעייתו הרבנית שתחי' ולכל משפחתו הי"ו. בבניין ירושלים ננוחם, ויהי רצון שהצדיק יהיה מליץ יושר על כל עם ישראל, אכי"ר".

בפטירתו הותיר אחריו הרב נדב מהדני זצ"ל את רעייתו וששת ילדיו, שרק את אחד מהם הספיק להשיא. הלווייתו מתקיימת בשעה זו בבית העלמין החדש באשקלון, שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר