משאיר פתח

בנט מבהיר לליברמן: אתנגד לחרם על המפלגות החרדיות

יו"ר ימינה נפתלי בנט, הודיע שיסרב לקבל את דרישת ליברמן להותרת ש"ס ויהדות התורה בחוץ • סביבת בנט ל'כיכר': "רוצים להשאיר את הדלת פתוחה, כי יתכן שהחרדים יחליטו להצטרף" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל סאלם, פול)

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, יכול להיות מושבע תוך שבועות מספר להיות ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל. אחרי שהבין שתמו סיכויי בנימין נתניהו להרכיב ממשלה, בנט החל להאיץ את המגעים עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בדרך לממשלת רוטציה ביניהם.

אחת המפלגות שצפויות להיות חברות בממשלת בנט-לפיד היא ישראל ביתנו, שקידמה במהלך מסע הבחירות את הכפשת החרדים עם הסיסמא "סוף לשלטון החרדים". אמש פורסם בחדשות 13 כי יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, מתנה את כניסתו לממשלה במניעת כניסת ש"ס ויהדות התורה בשנה וחצי הראשונות.

כ-16 שעות אח"כ, ימינה שללה את הווטו: "בנט לא יקבל חרם על החרדים או על נציגיהם, ולא על אף קבוצה בישראל. כל ממשלה בה נשתתף תדאג לכלל אזרחי ישראל, ולא תסמן אף מגזר לרעה. כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה תוזמן להצטרף אליה".

גורם בסביבת בנט הסביר ל'כיכר השבת' את פשר ההודעה: "רוצים להשאיר את הדלת פתוחה, כי בהחלט יתכן שהחרדים יחליטו בסוף להצטרף. זו תהיה ממשלה שכל מי שמקבל את ההסכמות בה יוכל להצטרף".

מאחורי הקלעים של הודעה זו קיימות שיחות בין נציגים במפלגות החרדיות, בעיקר בדגל התורה של משה גפני, הפלג הליטאי של יהדות התורה, באשר לסיכויים לחבירה לממשלה כזו, או לפחות לאפשר את הקמתה בהימנעות בהצבעה בכנסת. השיחות מתקיימות גם מצידו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שמנסה להוכיח שהשתנה מתפיסותיו בעבר. במסיבת עיתונאים שכינס בראשון אמר לפיד ל'כיכר השבת': "לא פוסלים את הסיעות החרדיות, לא פוסלים אף אחד מלבד הכהניסטים. מניח שנדבר עם כולם (דרעי, גפני וליצמן) אבל גם אם הם לא יהיו בממשלה, זה לא אומר שלא נטפל בחברה החרדית".

ישראל ביתנו הגיבה על הודעת ימינה: "אנחנו לא מחרימים שום מגזר, לרבות המגזר החרדי שנפל קורבן לעסקני ש"ס ויהדות התורה. הגדרנו באופן חד וברור את עמדתנו בנושא דת ומדינה כך שבקואליציה שתקום תהיה התייחסות מפורשת לנושאים כמו גיוס בני ישיבות, גיור ע"י רבני ערים, ביטול המונופול על הכשרות ועוד. נמשיך להגן על האינטרסים של ציבור המשרתים בצה"ל, שעושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר