טור פוליטי

הפתרון: ראש הממשלה אריה דרעי // אבי וידרמן

הגיע הזמן לנסות ראש ממשלה חרדי. החרדים לא יחושו אפילו קמצוץ של איום מצד השמאל-מרכז. סיעות הימין בוודאי שירגישו שותפות מלאות. כך, יושג רוב עצום ותמיכה מקיר לקיר (פוליטי, פרשנות)

אבי וידרמן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס השר אריה דרעי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

חוכמת ההמונים טוענת כי בחירות חמישיות הינן בלתי נמנעות. כבר עתה ברור, כי נתניהו לא יוכל להקים שום ממשלה בראשותו. גם שאיפת "גוש השינוי" להקים ממשלה הינה בעייתית, שכן 10 מנדטים מתוך 62 המנדטים המיועדים הינם של הרשימה המשותפת ורע"מ – וח"כ גדעון סער התחייב שלא להיכנס לממשלה עימם – וקשה מאוד לראות אותו מפר הבטחה זו.

על כן, קל לחשוב כי באוקטובר הקרוב ניפגש כולנו בקלפי. אולם, כולנו חייבים לחושב על המחיר הקשה והחמור אותו נשלם כולנו, כלל החברה הישראלית, על מגזריה השונים, בבחירות כאלה. תהיו זו השנה השלישית (!) של מדינת ישראל ללא תקציב, והשבוע אף התפרסם כי גודל החוב הלאומי "קפץ" בעקבות הקורונה לסכום העולה על טריליון ₪ (כן, כן, מספר בעל 13 ספרות!).

אבי וידרמן (צילום: גיא פריבס)

רובינו לא מרגישים את החוב הלאומי בחיי היומיום שלנו. כשאנחנו נכנסים לבנק, אף אחד לא מזכיר לנו אותו ומבקש מאיתנו לכסות את המינוס הזה. אולם, את הקיצוץ המתבקש בפעילות המדינה בשל החוב הזה, נרגיש כולנו. המדינה תהיה חייבת, באין תקציב מדינה ותוכנית ליציאה מהמשבר, לקיצוץ מסיבי בשירותים החברתיים והקצבאות השונות. אין אזרח בישראל של יפגע ברמת שירותי החינוך, הבריאות, הרווחה והדת.

על כן, שעה קשה זו, מזמנת לנו הזדמנות לפתרונות יצירתיים. אחרי 4 מערכות בחירות ברצף, אנחנו יודעים שני דברים בצורה מאוד ברורה: מי מוכן ויכול לשבת עם מי – ומי לא וברורה לחלוטין כבר תמונת הכנסת הבאה – שכפי שהוכיחו כל מערכות הבחירות עד עתה – לא תהיה שונה מארבע קודמותיה. טרם ניסנו למצוא פתרון יצירתי אשר יכול להכיל את כל הקשיים הפוליטיים והחשדנות הבינמגזרית. במאמר זה, אני מבקש להציע פתרון כזה.

הגיע הזמן לנסות ראש ממשלה חרדי. כך, החרדים לא יחושו אפילו קמצוץ של איום מצד סיעות השמאל-מרכז. השליטה תהיה בידיו וכך גם סדר היום הלאומי. סיעות הימין בוודאי שירגישו שותפות מלאות וישמחו לתמוך במועמד מהגוש. כך, יושג רוב עצום ותמיכה מקיר לקיר למנהיג שכזה. זו יכולה להיות הממשלה הגדולה ביותר אי פעם שהייתה למדינת ישראל, שתהנה מקונצנזוס ציבורי רחב. בשנה האחרונה אנחנו מרבים לדבר על שילובם הלגיטימי של הערבים במערכת הפוליטית, עד שכמעט שכחנו את מי שתמיד שם. הגיע הזמן לעשות את הצעד הבא.

יש כזה בנמצא. קוראים לו אריה דרעי. גם בזכוכית מגדלת קשה למצוא מנהיג מנוסה ממנו בכנסת ובממשלה. הוא אחד מהוותיקים ביותר בקבינט המדיני-ביטחוני וודאי וודאי שהוא אחד המוערכים שם ע"י מערכות הביטחון השונות. בעבר, שמעתי ממספר אלופים, שהשר דרעי הינו לא פעם, קול ההיגיון הבריא בקבינט. יש לו גם ניסיון עצום בניהול מערכות ובריתות פוליטיות שיאפשרו לו מרחב תמרון גדול כמנהיג. כישורים אלו היו הופכים כל מנהיג אחר, מזמן, למועמד בולט לראשות הממשלה. הסיבה היחידה שבגינה עד עתה שמו לא אוזכר לתפקיד הרם, הינה היותו חרדי. לא הגיע הזמן לשנות את זה?

אמת, השר דרעי הורשע בעבר בקבלת שוחד ואף ישב בגין זה בכלא כ-3 שנים, אך השר דרעי שילם את חובו לחברה באופן מלא ולאחר שעשה כן קיבל את אמון ציבור מצבעיו ורבניו, פעם אחר פעם. גם הגדולים שבטהרני השמאל, לא יכולים להתעלם מעובדה זו.

עמדה אמיצה שכזו, תהפוך את השר דרעי למנהיג בקנה מידה היסטורי – ותאפשר לישראל לצאת מהפלונטר הפוליטי האיום אשר מקשה על כולנו, כבר שנתיים.

  • הכותב הנו יועץ אסטרטגי, בעבר שימש כעוזרם ויועצם של ראשי הממשלה אריאל שרון ואהוד אולמרט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר